امریکا آماده واکنش به تهدید‌های «تروریستی» در افغانستان است

جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا اعلام کرده است که نیروهای این کشور مستقر در منطقه آماده واکنش به تهدید‌های «تروریستی» در افغانستان هستند.

جو بایدن؛ رییس جمهور ایالات متحده روز جمعه، ۱۸ جوزا اعلام کرد که نیروهایی امریکایی مستقر در منطقه، آماده واکنش به «تهدیدهای هراس‌افگنی در افغانستان» است.

رییس جمهور ایالات متحده در نامه‌ای به کنگره گفته که نیروهای امریکایی هر آن آمادگی واکنش به «تهدیدهای هراس‌افگنی» ناشی از افغانستانِ زیر اداره طالبان را در منطقه دارند.

او در این نامه افزود: «نیروهای امریکایی مستقر در اروپا، افریقا و اقیانوسیه به درستی در برابر تهدیدهای القاعده و داعش واکنش نشان داده‌اند و باعث تضعيف این گروه‌ها شده‌اند».

آقای بایدن در حالی از آمادگی نیروهای ایالات متحده در بیرون از مرزهای افغانستان اطمینان می‌دهد که پیش از این برخی از مقام‌های نظامی امریکا گفته‌اند که ایالات متحده پس از خروج، توانایی پاسخگویی به تهدیدهای «هراس‌افگنی» از خاک افغانستان را ندارد.

طالبان پیش از این حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستانِ زیر اداره شان را رد کردند.

اما در تازه‌ترین مورد، رستم‌علی امام؛ رییس پارلمان تاجیکستان و فرزند امام‌علی رحمان؛ رییس جمهور این کشور گفته است که «افغانستان بار دیگر به کانون افراط‌گرایی و تروریزم» مبدل شده است.

او در نشست نماینده‌های پارلمان کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی در قزاقستان گفت که نگرانی‌ اصلی کشورش، افزایش افراط‌گرایی، تروریزم و شکل‌گیری گروه‌های «جنایت‌پیشه» با محوریت افغانستان در منطقه است.

آقای امام گفت که در حال حاضر ده‌ها گروه کوچک و بزرگ «تروريستی» در افغانستان پناهگاه دارند.

مطالب مرتبط