اعلام فهرست نامزدان تایید شده انتخابات ریاست جمهوری ایران

ستاد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که «شورای نگهبان» از میان 80 نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور، شش تن را تایید صلاحیت کرده است.

سخنگوی این ستاد امروز یکشنبه، 20 جوزا گفت که نامزدی مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران تایید شده‌است.

به گفته او، علی لاریجانی؛ رییس سابق مجلس، اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور در دولت حسن روحانی، و محمود احمدی نژاد؛ رییس جمهور سابق ایران از جمله داوطلبانی بودند که رد صلاحیت شدند. شورای نگهبان ایران در انتخابات ۱۴۰۰ نیز صلاحیت آنها را تایید نکرده بود.

شورای نگهبان ایران پیشتر گفته بود که بررسی‌ صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شورای نگهبان به اتمام رسیده است و بعد از اینکه وزارت داخله اسامی را اعلام کرد، از «فردا تبلیغات کاندیداها» آغاز می‌شود.

آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در پی جان باختن سیدابراهیم رییسی؛ رییس جمهور سابق این کشور در اثر سانحه هوایی، آغاز شد و قرار است این روند به تاریخ ۸ سرطان سال روان برگزار شود.

مطالب مرتبط