کناره‌گیری گانتز؛ نتانیاهو: اکنون وقت اختلاف نبود

همزمان با کناره‌گیری بنی گانتز؛ عضو کابینه جنگ رژیم اسراییل، بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر این رژیم می‌گوید: «اکنون زمان اختلاف نیست و نباید میدان را ترک کرد.»

بنیامین نتانیاهو؛ نخست‌وزیر رژیم اسراییل در واکنش به کناره‌گیری بنی گانتز؛ رهبر حزب آبی و سفید از کابینه ائتلافی جنگ این رژیم گفته است که اکنون زمان ترک کابینه نیست.

دفتر نتانیاهو، در بیانیه‌ای از گانتز خواسته است تا دوباره به کابینه برگردد.

در این بیانیه به نقل از نخست‌وزیر اسراییل آمده: «من از رهبر حزب آبی و سفید می‌خواهم در تصمیم خود برای خروج از کابینه ائتلافی تجدید نظر کند. بنی، اکنون زمان آن نیست که بخواهی میدان نبرد را ترک کنی، اکنون زمان اتحاد و همدلی در جنگ است.»

براساس گزارش الجزیره، خروج بنی گانتز از کابینه ائتلافی نخستین ضربه سنگین جنگ هشت ماهه غزه بر کابینه نتانیاهو است.

خروج او هرچند بر کابینه ائتلافی تاثیر چندانی نخواهد گذاشت، اما به سایر اعضای کابینه جنگ اسراییل جرات چنین تصمیمی را خواهد داد.

پیش از این گانتز به بنیامین نتانیاهو تا ۱۰ جون مهلت داده بود که راهبرد استراتژیک جدید در جنگ غزه را ارایه کند، در غیر آن او از کابینه کناره‌گیری خواهد کرد.

بربنیاد نظرسنجی‌ها، در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی در اسراییل گانتز؛ رهبر حزب آبی و سفید به‌عنوان جدی‌ترین گزینه برای نخست‌وزیری در این رژیم است.

این در حالی است که به‌دنبال طولانی شدن جنگ اسراییل با حماس در غزه، شکاف‌ها در کابینه نتانیاهو بیشتر شده است.

پیش از این، ایتمار بن گویر؛ وزیر امنیت داخلی اسراییل و بتزالل اسموتریچ؛ وزیر مالیه این رژیم تهدید کرده بودند که در صورتی که نتانیاهو به جنگ غزه پایان دهد، از کابینه ایتلافی خارج خواهند شد.

مطالب مرتبط