نخست‌وزیر هند به پیام تبریکی نواز شریف پاسخ سرد داد

نواز شریف؛ رییس حزب حاکم مسلم لیگ – نواز پاکستان پیام تبریکی گرمی به نارندرا مودی؛ نخست‌وزیر هند نوشت، اما آقای مودی از این پیام استقبال چندانی نکرده و پاسخ کوتاهی و سردی به آن داده‌است.

نواز شریف در این پیام که روز دوشنبه، 21 جوزا منتشر کرد نوشت: «آقای نارندرا مودی عزیز به شما بابت اینکه برای سومین بار در انتخابات پیروز شدید تبریک می گویم. این پیروزی نشان می‌دهد که مردم به رهبری شما اعتماد دارند».

او در ادامه افزود: «بیاید تا جای نفرت را به امید بدهیم و از این فرصت برای ایجاد روشنایی در سرنوشت دو میلیارد نفر در جنوب آسیا استفاده کنیم».

نخست وزیر هند اما در جواب پیام تبریکی آقای شریف نوشته که مردم هند همیشه از صلح امنیت و ثبات حمایت کرده اند اما تامین امنیت و رفاه مردم اولویت اصلی هند است.

کارشناسان پاکستانی گفته‌اند که پیام نخست وزیر هند کاملا واضح بود و آن اینکه پاکستان باید به تروریزم فرامرزی پایان دهد تا روابط دو کشور به حالت عادی درآید.

 این در حالیست که سوبرامانیام جایشانکار که برای سومین بار به وزارت خارجه هند منصوب شده است نیز در پیام سختی علیه پاکستان گفته است که هند در صدد است تا موضوع تروریزم فرامرزی با پاکستان را حل کند.

او افزود: «ما معتقدیم که این نمی‌تواند سیاست یک همسایه خوب باشد».

هند و پاکستان به دلیل اختلافات بر سر موضوع کشمیر سه سال است که سفرای خود را فرا خوانده اند و روابط دو کشور در سطح کاردار سفارت‌ها است.

مطالب مرتبط