وزیر دفاع پاکستان: سال‌ها از طالبان حمایت کردیم اما هیچ سودی نداشت

خواجه محمد آصف؛ وزیر دفاع پاکستان می‌گوید که کشورش برای سال‌ها از طالبان افغان حمایت کرد و پیامدهای منفی آن را هم پذیرفت اما این کار هیچ سودی برای پاکستان نداشته‌است.

آقای آصف این سخنان را امروز سه‌شنبه، 23 جوزا در کنفرانس امنیت ملی و سیاست خارجی پاکستان که از سوی یک اندیشکده در اسلام‌آباد برگزار شد بیان کرد.

او در سخنرانی خود گفت: «ما در برهه‌ای از طالبان در افغانستان حمایت کردیم که متحمل به پیامدهای منفی آن نیز شدیم اما هیچ سودی برای پاکستان نداشت».

وزیر دفاع پاکستان همچنین در این نشست افزود که کشورش طی سه دهه گذشته با چالش‌های جدیدی در جبهه سیاست خارجی، مبارزه با تروریزم و معیشت نابسامان کشور مواجه بوده است.

به گفته او، تعاملات پاکستان با امریکا بسیار پیچیده بوده از طرفی هم روابط دوجانبه این کشور با چین حایز اهمیت است.

پاکستان پیش از سقوط افغانستان به دست طالبان، هرگونه حمایت از این گروه و وجود پناهگاه‌های آن‌ها در خاک پاکستان را رد می‌کرد؛ اما پس از سقوط افغانستان به دست این گروه، رییس استخبارات پاکستانی از اولین مقامات خارجی بود که در قندهار و کابل حضور یافت و با طالبان گفتگو کرد.

با این حال، روابط طالبان با پاکستان چندان خوب پیش نرفت و چندی نگذشت که به دنبال افزایش حملات تروریستی در پاکستان، مقامات پاکستانی طالبان افغانستان را متهم به حمایت از گروه‌های ترویستی کردند؛ ادعایی که طالبان آن را رد می‌کنند.

مطالب مرتبط