نماینده قطر نشست دوحه را فرصتی برای افغانستان خواند

نماینده قطر نشست دوحه را فرصت خوب برای افغانستان خوانده و می‌گوید که نشست‌های دوحه «فرصتی برای ابتکارات و برنامه‌های بشردوستانه» برای افغانستان است.

فیصل بن عبدالله الحنزاب؛ نماینده ویژه وزارت خارجه قطر در نشستی به میزبانی اتحادیه اورپا در بروکسل گفته است که کشورش آماده است به «روند امنیت و ثبات افغانستان» کمک کند.

وزارت خارجه قطر اعلام کرده که این نشست روز سه‌شنبه، ۲۲ جوزا در شهر بروکسل برگزار شد.

نماینده وزارت خارجه قطر در این نشست تاکید کرده که کشورش برای دست‌یابی مردم افغانستان به «آرمان‌های‌شان» تلاش‌های زیادی کرده است.

او میانجی‌گری قطر میان طالبان و ایالات‌ متحده را که به امضای توافق‌نامه دوحه انجامید، مهم‌ترین این تلاش‌ها خوانده است.

آقای الحنزاب گفته است که قطر در برگزاری نشست‌های دوحه به میزبانی سازمان ملل متحد نیز کمک می‌کند.

نماینده ویژه وزارت خارجه قطر در بروکسل نشست‌های دوحه را «فرصتی برای ابتکارات و برنامه‌های بشردوستانه» برای افغانستان خوانده است.

قرار است سازمان ملل متحد تا کمتر از ۲۰ روز دیگر سومین دور گفتگوها درباره افغانستان را در دوحه با شرکت نمایندگان ویژه کشورها برگزار کند.

انتظار می‌رود که موضوعاتی چون گماشتن فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان و آموزش و کار زنان و دختران، در آجندای این نشست باشد.

طالبان تا هنوز به صورت رسمی از شرکت خود در این نشست چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که طالبان نشست‌های اول و دوم دوحه را به دلیل بحث روی موضوع زنان و مسایل حقوق‌بشری در افغانستان، تحریم کردند و نماینده به آن نشست‌ها نفرستادند.

مطالب مرتبط