رقابت‌های فوتبال یورو – ۲۰۲۴ آغاز می‌شود

هواداران فوتبال که در ماه گذشته شاهد پایان فصل‌ ۲۰۲۳-۲۰۲۴ لیگ‌های باشگاهی در اروپا بودند، اکنون برای تشویق تیم‌های ملی‌شان در یورو ۲۰۲۴ حضور خواهند یافت و یک ماه در آلمان سرگرم این رقابت‌ها خواهند بود.

بازی افتتاحیه رقابت‌های یورو ۲۰۲۴، قرار است امشب پنج‌شنبه، ۲۴ جوزا میان تیم‌های آلمان و اسکاتلند در ورزشگاه آلیانز آرنا انجام شود.

این رقابت‌ها که امسال با میزبانی آلمان برگزار شده است، با حضور ۲۴ تیم در شش گروه برگزار خواهد شد.

آنچه بیش‌تر از هر دور دیگری توجه‌ها را به خود جلب کرده، حضور پررنگ بازیکنان جوان در ترکیب تیم‌های ملی است.

فلوریان ویرتس آلمانی، لمینه یامال اسپانیایی، آردا گولر ترکی، کول پالمر انگلستانی، بنجامین سسکو اسلوونیایی و وارن زایر امری فرانسوی از جمع بازیکنان جوانی هستند که در این دور برای تیم‌های ملی‌شان توپ‌ خواهند زد.

در کنار آنان، ژاوی سیمونز هلندی، راسموس هوجلوند دانمارکی، ، ژائو نئوس پرتگالی، خوویچا کوارتسلیا گرجستانی و جمال موسیالا آلمانی، نیز در این دور بازی خواهند کرد.

این بازیکنان در فصل گذشته در تیم‌های باشگاهی‌شان، درخشش عالی داشته‌اند.

از سوی دیگر، مورد قابل توجه در این دور، می‌توان به آخرین حضور ستارگانی همچون کریستیانو رونالدو، تونی کروس، لوکا مودریچ، مانوئل نویر و اولیویه ژیرو در این رقابت‌ها اشاره کرد.

هرچند تاکنون رونالدو زمان بازنشستگی‌اش را اعلام نکرده است، اما حضور او در ۴۳ سالگی در دور بعدی رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

رقابت‌های یورو از سال ۱۹۶۰ میلادی به این‌سو پس از هر چهار سال برگزار می‌شود و تاکنون تیم‌های آلمان و اسپانیا با کسب سه جام پرافتخارترین تیم‌های این رقابت‌ها حساب می‌شوند.

این در حالی است که در دو دور گذشته این رقابت‌ها، تیم‌های ملی فوتبال پرتگال و ایتالیا قهرمان شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *