حکمتیار: امریکا اراده برگشت به افغانستان را دارد

گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی در پیامی به مناسبت عید قربان گفته‌است که سیاست‌گران و نویسندگان امریکایی خروج نظامی این کشور از افغانستان را «مایه شرم» می‌دانند و می‌گویند که واشنگتن اراده برگشت نظامی به افغانستان را دارد.

این پیام حکمتیار امروز یکشنبه، 27 جوزا در صفحه «دیلی شهادت» متعلق به حزب اسلامی منتشر شده و در آن آقای حکمتیار هرگونه «روابط پیدا و پنهان» با امریکا را خیانت و «منافی ایمان» خوانده است.

او در این پیام گفته که امریکا به خاطر برگشت و استفاده دوباره از افغان‌ها، هزاران تن از همکاران خود را به امریکا انتقال داده و در آنجا دوباره مصروف آماده‌سازی آنان برای پس گرفتن افغانستان است.

گلبدین حکمیتار تاکید کرده امریکا باید از حضور در حریم هوایی افغانستان، حضور امنیتی و استخباراتی در مرزها و مداخله در امور داخلی این کشور خودداری کند.

او در این پیام خود همچنین گفته که فرصت ایجاد «نظام اسلامی» در افغانستان فراهم شده و باید از تعصب، اختلافات و «تجربه ناکام حذف یکدیگر» خودداری صورت گیرد و نظام به صورت مشترک ساخته شود.

اخیراً اختلافات میان گلبدین حکمتیار و طالبان در افغانستان افزایش یافته بود. طالبان بر فعالیت‌ها و سخنرانی‌های انتقادی حکمتیار محدودیت‌های شدیدی وضع کردند و فعالیت حزبی او را منع کردند.

او نظام طالبان را همه شمول نمی‌داند و نیز از محروم شدن دختران از تحصیل، غرق شدن طالبان در پول و ثروت و فساد بارها انتقاد کرده‌است.

مطالب مرتبط