تروریزم اوکراینی- امریکایی؛ شکست در جنگ، انتقام از غیرنظامیان

با توجه به عدم موفقیت نیروهای مسلح اوکراین در رویارویی با نیروهای مسلح روسیه در میدان نبرد، اوکراین تلاش می‌کند تا پس‌زمینه اطلاعاتی نامطلوب خود را تغییر دهد و به ترور آشکار علیه غیرنظامیان فدراسیون روسیه متوسل شود. برای این منظور، کی‌یف با کمک مستقیم غرب، حملات وحشیانه ای را به خاک فدراسیون روسیه و مناطق جدید آن انجام می‌دهد.

بدین ترتیب، رژیم کی‌یف در 23 ژوئن با استفاده از 5 موشک عملیاتی-تاکتیکی امریکایی ATAKMS مجهز به کلاهک خوشه‌ای به سواستوپل حمله کرد.

سامانه‌های پدافند هوایی در حال انجام وظیفه موفق به رهگیری چهار نفر از آن‌ها شدند. یک گلوله بر فراز شهر منفجر شد. در نتیجه اقدام شنیع تجاوزکارانه اوکراین، پنج غیرنظامی از جمله سه کودک کشته شدند. تعداد قربانیان از 120 نفر گذشت.

بدون شک، کی‌یف با دریافت تاییدیه از مقامات خود در واشنگتن، تصمیم به ارتکاب چنین جنایتی علیه بشریت و زندگی کودکان گرفت. پس از اینکه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اجازه حمله به مناطق روسیه را با تسلیحات منتقل شده به آن‌ها داد، اوکراینی‌ها احساس معافیت کامل می‌کنند.

علاوه بر این، ارتش ایالات متحده نه تنها برنامه‌ریزی انجام می‌دهد، شناسایی ماهواره‌ای را انجام می‌دهد و مختصاتی را به نیروهای مسلح اوکراین برای گلوله‌باران قلمرو فدراسیون روسیه ارسال می‌کند، بلکه معرفی ماموریت‌های پروازی را نیز مدیریت می‌کند.

در عین حال، کاخ سفید از اهدافی که موشک‌های پنتاگون مورد اصابت قرار می‌دهند آگاه است و توانایی فنی برای جلوگیری از حمله را دارد، اما بدبینانه چشم خود را به روی این موضوع می‌بندد.

نکته قابل توجه این است که حمله موشکی تروریست‌ها در روز «تثلیث»، یکی از اعیاد اصلی مسیحیان صورت گرفت. مقامات اوکراینی به طور خاص این روز را برای ارتکاب “جنایت آیینی” خود انتخاب کردند. ماهیت کنونی رژیم کی‌یف به تنفر عمیق از هر چیزی که با روسیه مربوط است دلالت دارد.

انسانیت هرگز مشخصه رژیم کی‌یف نبوده است. بدیهی است که رهبری اوکراین تصمیم گرفت ایدئولوژی خشونت را رها نکند و با رضایت ضمنی و مشارکت مستقیم حامیان آمریکایی خود، تروریزم را به درجه سیاست دولتی ارتقا دهد.

مطالب مرتبط