اردوغان: در برابر تهدیدهای اسرائیل در کنار لبنان می‌ایستیم

رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه با اشاره به تشدید تنش میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان اعلام کرد که کشورش از لبنان حمایت خواهد کرد.

آقای اردوغان که امروز چهارشنبه، 26 جون در جمع نمایندگان حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه سخنرانی می‌کرد،‌ گفت: «به نظر می‌رسد اسرائیل پس از ویران کردن غزه اکنون چشم به لبنان دوخته است. ما می‌بینیم که کشورهای غربی در پشت صحنه از اسرائیل حمایت می‌کنند».

او افزود: «جهان اسلام و کشورهای خاورمیانه باید به این نقشه‌های خونین واکنش نشان دهند. ما در کنار لبنان هستیم و از کشورهای منطقه دعوت می‌کنم در کنار لبنان بایستند».

رییس جمهور ترکیه همچنین گفت که  بنیامین نتانیاهو قصد دارد جنگ را به منطقه گسترش دهد که به گفته او، به فاجعه بزرگی منتهی خواهد شد.

آقای اردوغان حمایت غرب از اسرائیل را «تاسف بار» خواند و از کشورهای منطقه «دعوت» کرد «با لبنان همبستگی داشته باشند».

در همین حال بنابر گزارش‌ها، ارتش اسرائیل امروز در حملاتی گسترده شماری از شهرک‌ها و روستاهای مرزی لبنان را با آتش توپخانه و حملات هوایی هدف قرار داده است.

حزب‌الله لبنان که از گروه‌های مورد حمایت ایران است، بارها تهدید کرده که حملات اسرائیل را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت. حزب‌الله و اسرائیل از ابتدای جنگ غزه تقریبا روزانه تبادل آتش کرده‌اند.

این درگیری‌ها در هفته‌های اخیر شدت گرفته است و بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی از تبدیل شدن آن به یک جنگ تمام‌عیار ابراز نگرانی کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *