یورو ۲۰۲۴؛ شانزده تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند

همزمان با برگزاری یورو ۲۰۲۴، دست‌کم ۱۶ تیم به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های فوتبال اروپا راه یافته‌اند.

بربنیاد گزارش‌ها، ۱۶ تیم مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های فوتبال اروپا مشخص شدند. ۴ مسابقه در دور گروهی یوروی ۲۰۲۴، روز چهارشنبه، ۶ سرطان، برگزار شد.

از گروه E اسلواکیا با رومانیا ۱ – ۱ مساوی کرد و اوکراین در برابر بلجیم صفر بر صفر مساوی شد.

از این گروه تیم‌های رومانیا، بلجیم و سلواکیا به دور حذفی صعود کردند و تیم اوکراین حذف شد. همه این تیم‌ها چهار امتیاز داشتند و سه تیم برتر با تفاضل گول بیشتر به دور حذفی صعود کردند.

از گروه F نیز دو مسابقه برگزار شد که گرجستان با نتیجه ۲ – ۰ در برابر پرتگال به پیروزی رسید و جمهوری چک از تیم ملی فوتبال ترکیه ۲ – ۱ شکست خورد. از این گروه پرتگال و ترکیه هر دو با شش امتیاز و تیم گرجستان با ۴ امتیاز به دور حذفی صعود کردند؛ اما تیم ملی فوتبال جمهوری چک با کسب تنها یک امتیاز از دور این رقابت‌ها حذف شد.

بدین ترتیب شانزده تیم صعودکننده به دور حذفی یورو ۲۰۲۴، حریفان‌شان را شناخته که اسپانیا با گرجستان، آلمان با دنمارک، پرتگال با سلوانیا، فرانسه و بلجیم، رومانیا و هالند، اتریش و ترکیه، انگلستان با سلواکیا و سویس با ایتالیا مسابقه خواهند داد.

دور حذفی از روز شنبه، ۹ سرطان آغاز می‌شود.

مسابقات این مرحله چهار روز را دربر خواهد گرفت و پس از آن مرحله یک چهارم نهایی آغاز خواهد شد.

یورو ۲۰۲۴ از تاریخ ۱۴ جون با شرکت ۲۴ تیم برتر اروپایی به میزبانی ۱۰ شهر آلمان آغاز شده است و الی تاریخ ۱۴ جولای ادامه پیدا می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *