طالبان شهرک «سردار داوود» در ولسوالی پغمان کابل را مصادره کرد 

طالبان اعلام کرده‌اند که شهرک سردار محمد داوودخان در ولسوالی پغمان کابل بر اساس فیصله محکمه اختصاصی این گروه «امارتی» ثابت شده و مصادره می‌شود.

محکمه اختصاصی رسیدگی به قضایای زمین‌های غصب شده طالبان با بررسی دعوای کمیسیون جلوگیری از غصب زمین بالای ۵۵۶ جریب زمین واقع قریه قرابل ولسوالی پغمان موسوم به شهرک سرادر محمد داوود خان، تمام این زمین را «امارتی» تثبیت کرده و آن را به کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب‌شده سپرد.

طالبان گفته: «کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها با بررسی این ساحه موضوع را جهت فیصله شرعی و قانونی به محکمه اختصاصی ارسال کرده بود که محکمه مذکور با بررسی دقیق و همه جانبه اسناد دلایل و شواهد موجود، کل این شهرک را امارتی تثبیت کرد.»

گفته می‌شود که «زمین مذکور بلندآبه و تپه‌زار بوده و مدعی علیه این قضیه در جریان محکمه اسناد و مدارکی که ثابت کند که این زمین ملکیت شخصی افراد است ارائه نتوانست؛ چون در برخی اسناد ارائه‌شده جعل و تزویر صورت گرفته بود. در مقابل، سندها، دفاتر املاکی و اسناد تصفیه زمین نشان‌دهنده امارتی بودن زمین مذکور بود که به همین دلیل این زمین به کمیسیون جلوگیری از غصب زمین سپرده شد.»

براساس گفته‌های طالبان، این کمیسیون مسئولیت دارد تا زمین‌های امارتی (سلطانی)، مرعی عامه و وقفی غصب شده را از نزد غاصبان و زورمندان و ذوالید غیر شرعی استرداد نماید و این روند در تمام ولایات افغانستان به سرعت ادامه دارد.

طالبان همچنین گفته‌اند که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین در کنار خود چهار محکمه اختصاصی در چهار زون کشور و در هر ولایت یک هیأت تخنیکی تشخیص و تثبیت زمین‌های غصب شده را دارد که برای رسیدن به این اهداف کار می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *