رییس جمهور تاجیکستان: ایجاد دولت فراگیر ثبات در افغانستان را تضمین می‌کند

امام‌علی رحمان؛ رییس‌جمهور تاجیکستان در یک نشست خبری مشترک با شهباز شریف؛ نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که تنها راه ثبات کامل در افغانستان ایجاد یک دولت فراگیر در این کشور است.

این نشست خبری امروز چهارشنبه ۱۳ سرطان در دوشنبه و در پایان گفتگوهای رهبران تاجیکستان و پاکستان برگزار شد.

رییس جمهور تاجیکستان در این نشست گفت که تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، عامل کلیدی ثبات در این کشور است.

او افزود که با شهباز شریف در مورد مسائل مختلف از جمله مبارزه با تروریزم، افراطی‌گری، قاچاق مواد مخدر و دیگر مسائل مرتبط با کشورهای همسایه و منطقه صحبت کرده است و هر دوکشور برای همکاری در این زمینه‌ها، به همدیگر تعهد لازم را سپرده‌اند.

شهباز شریف در نخستین سفر به تاجیکستان پس از بازگشت به قدرت در انتخابات فبروی امسال، چندین قرارداد را در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت و اقتصاد با تاجیکستان امضا کرد.

این سفر در حالی انجام شده که هردو کشور نگرانی‌های مشترکی از جانب افغانستان دارند و رشد تروریزم و افراطی‌گری در این کشور همسایه خود را تهدید جدی علیه دوشنبه و اسلام‌آباد ارزیابی می‌کنند.

در همین حال در بیانیه مشترک تاجیکستان و پاکستان در اخیر گفتگوهای رهبران دو کشور صادر شد هردو کشور تشکیل دولت فراگیر در افغانستان را مهم خوانده‌اند.

بر اساس این بیانیه، پاکستان و تاجیکستان توافق کردند که افغانستان صلح‌آمیز، مرفه، متصل و باثبات برای توسعه و شکوفایی منطقه ضروری است و از تلاش‌های یکدیگر برای افزایش همکاری‌ها در این زمینه استقبال کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *