طالبان در لغمان نشرات یک رادیوی محلی را متوقف کردند

مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده است که استخبارات طالبان در لغمان نشرات یک رادیوی محلی را متوقف کرده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان امروز یک‌شنبه، ۱۷ سرطان اعلام کرده است که استخبارات طالبان در لغمان از سه هفته به این‌سو نشرات رادیوی خصوصی «کاوون غگ» را متوقف کرده است.

برمبنای خبرنامه این مرکز، طالبان ادعا می‌کنند که ساختمان و تجهیزات این رادیو دولتی است.

مرکز خبرنگاران افغانستان از طالبان خواست هرچه زودتر و بدون قید و شرط این رسانه را بازگشایی کند.

براساس اعلامیه‌ این مرکز، استخبارات طالبان در لغمان و مقام‌های ریاست اطلاعات و فرهنگ این گروه در ۱۴ جوزا حدود سه هفته پیش وارد ساختمان این رادیو در شهر مهترلام شدند و این رسانه را بستند.

منابع محلی به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته‌اند، قرار است هفته جاری کمیسیون رسیدگی به شکایات و تخطی‌های رسانه‌ای این موضوع را بررسی کند.

انقلابی یوسف‌زی؛ مدیر مسئول این رادیو محلی می‌گوید رادیو کاوون غگ، از سوی یک موسسه خارجی ایجاد شده و تمام تجهیزات این رسانه از سوی همان موسسه خریداری شده است.

رادیو کاوون غگ، درسال ۱۳۸۴ به حمایت مالی «اینترنیوز» در مهترلام لغمان ایجاد شد. در جواز صادر شده از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ در سال ۱۳۹۵ انجمن علمی و فرهنگی لغمان به عنوان صاحب امتیاز این رسانه شناخته شده است.

در تفاهم‌نامه امضا شده با انترنیوز آمده است که:«اگر انجمن لغو شد، رادیو به کسانی تعلق می‌گیرد که در آن کار می‌کنند.»

مدیرمسئول این رادیو گفته که فعالیت انجمن علمی و فرهنگی لغمان به دلیل عدم تمدید جواز، لغو شده است.

یک منبع به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته: «اداره محلی طالبان در لغمان می‌گوید بستن رادیو از سوی استخبارات یک اقدام موقتی است و این رادیو متعلق به دولت بوده و قرار است به زودی در مورد چگونگی اداره آن تصمیم گرفته شود.»

مرکز خبرنگاران افغانستان از طالبان خواسته که هرچه زودتر زمینه بازگشایی این رسانه محلی را فراهم کند.

مطالب مرتبط