طالبان کلوپ خبرنگاران قندهار را مسدود می‌کنند

در ادامه محدودیت‌ها علیه‌ رسانه‌ها از سوی طالبان، مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده است که این گروه کلوپ خبرنگاران قندهار را مسدود می‌کنند.

مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرد که طالبان دستور تخلیه این دفتر را روز دوشنبه، ۱۸ سرطان صادر و خبرنگاران را از آن‌جا خارج کرده‌اند.

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در قندهار به نماینده‌ دفتر گفته است که این مرکز رسانه‌ای به دلیل «کمبود بودجه» به «موزیم» تبدیل خواهد شد.

کلوپ آزاد خبرنگاران قندهار(قندهار پرس کلب) یک نهاد آزاد است که در سال ۱۳۸۸ خورشیدی به منظور همکاری و هماهنگی خبرنگاران محلی تاسیس شد.

دفتر این کلوپ یک سالن با امکانات دفتری مجهز و گنجایش حدود ۱۰۰ نفر است که ۱۰ سال پیش از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ حکومت پیشین به عنوان مرکز فعالیت‌های رسانه‌ای خبرنگاران اختصاص یافته بود.

خبرنگاران از این دفتر برای برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های مرتبط با خبرنگاران و رسانه‌ها و کنفرانس‌های خبری استفاده می‌کردند.

این مرکز بخشی از مجموعه‌ ساختمانی اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت قندهار است که در ناحیه اول، مرکز شهر قرار دارد.

مرکز خبرنگاران افغانستان با ابراز نگرانی گفته که ممکن است خبرنگاران محلی به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانند کلوپ خبرنگاران آزاد را به زودی بازگشایی کنند.

طالبان طی سه سال گذشته محدودیت‌های شدیدی بر کار خبرنگاران و رسانه‌ها وضع کرده‌اند.

در تازه‌ترین رویداد، استخبارات طالبان رادیوی خصوصی «کاوون غگ» را در ولایت لغمان «بیت‌المال» اعلام نموده و مسدود کرده است.

مطالب مرتبط