رییس مجلس امریکا خواهان استعفای بایدن شد

مایک جانسون؛ رییس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا در واکنش به کنار رفتن جو بایدن؛ رییس جمهور این کشور از رقابت‌های انتخاباتی گفت که او باید فورا از ریاست‌ جمهوری نیز استعفا دهد.

مایک جانسون؛ رییس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا یک‌شنبه‌شب، ۳۱ سرطان در واکنش به کنار رفتن جو بایدن؛ رییس جمهور این کشور از رقابت‌های انتخاباتی گفت که او باید فورا از ریاست‌ جمهوری نیز استعفا دهد.

جانسون گفته که بایدن اگر مناسب نامزدی در انتخابات نیست، شایسته اداره کشور نیز نیست.

مایک جانسون با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به این‌که کاملا هریس؛ نامزد بهتری از جو بایدن نخواهد بود گفت: «اگر جو بایدن برای نامزدی ریاست‌ جمهوری مناسب نیست، برای خدمت به عنوان رییس‌ جمهور نیز مناسب نیست. او باید فورا از سمت خود استعفا دهد، پنجم نوامبر برای تعیین جانشین او دیر است.»

جانسون در بیانیه‌ خود با اشاره به آن‌چه «شکست‌های سیاست‌های فاجعه‌بار» حکومت بایدن خوانده است، گفت که کامالا هریس در این شکست‌ها شریک است: «او به عنوان نفر دوم و یک مسئول بی‌کفایت برای حل مشکل مرزهای جنوبی امریکا، که به او سپرده شده بود، در نابودی حاکمیت، امنیت و رفاه امریکا شریک بوده و همچنین در بزرگترین پنهانکاری سیاسی تاریخ امریکا نقش داشته است. او به اندازه هر کس دیگری از ناتوانی بایدن برای خدمت آگاه بوده است.»

رییس‌ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا، همچنین حزب دموکرات را به زیر پا گذاشتن دموکراسی متهم کرد و گفته بایدن با کنار کشیدن خود، «آرا بیش از ۱۴میلیون امریکایی که او را به عنوان نامزد دموکرات برای ریاست‌ جمهوری انتخاب کرده بودند، باطل کرده است.»

ناظران می‌گویند که انتظار می‌رود این استدلال از سوی جمهوری‌خواهانی که به دنبال مقابله با حملات دموکرات‌ها مبنی بر نامناسب بودن دونالد ترامپ برای خدمت به دلیل تلاش او برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ هستند، در ماه‌های آینده مکررا شنیده شود.

مطالب مرتبط