یونسکو خواهان سرمایه‌گذاری در بخش تربیت بدنی شد

سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) در آستانه‌ آغاز رقابت‌های المپیک پاریس، از کشورها خواست که در بخش تربیت بدنی بیشتر سرمایه‌گذاری کنند.

آدری آزولی؛ دبیرکل یونسکو روز چهارشنبه، ۳ اسد این موضوع را در دیدار با وزرای ورزش شماری از کشورها، ورزشکاران و مربیان ورزشی در مقر این سازمان مطرح کرده است.

او گفت: «تربیت بدنی سرمایه‌گذاری ارزشمندی است؛ نه تنها سلامت دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشد، بلکه عملکرد تحصیلی و رشد فردی آنان را نیز بهبود می‌بخشد. در همین‌ حال، اغلب به‌عنوان یک موضوع کم‌اهمیت در نظر گرفته می‌شود.»

خانم آزولی افزوده: «یونسکو از ۱۹۴ کشور عضو خود می‌خواهد که این موضوع را در اولویت قرار دهند و زمان، منابع انسانی و بودجه‌ لازم را به آن اختصاص دهند.»

یونسکو می‌گوید که براساس گزارش جدید این نهاد، اکثر دانش‌آموزان جهان هنوز به حداقل تربیت بدنی مورد نیاز دسترسی ندارند.

براساس گزارش جدید این نهاد، دو سوم دانش‌آموزان مکاتب متوسطه و لیسه و بیش از نیمی از دانش‌آموزان مکاتب ابتدایی در سراسر جهان حداقل آموزش هفتگی تربیت بدنی را دریافت نمی‌کنند و دو سوم دانش‌آموزان دارای معلولیت از هرگونه تربیت بدنی محروم هستند.

یونسکو از کشورها خواسته که ساعات تربیت بدنی را در مکاتب افزایش دهند، آموزش مربیان تربیت بدنی را بهبود ببخشند، روی زیربناها در این بخش سرمایه‌گذاری کنند و ارزش‌های ورزشی را در مرکز برنامه‌های خود قرار دهند.

مطالب مرتبط