مولوی عبدالکبیر به والیان طالبان: کسی حق طعنه دادن و انتقاد از عملکرد گذشته دیگران را ندارد

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در دیدار با شماری از والیان این گروه گفته است که با فرمان «عفو عمومی» رهبر طالبان، کسی حق ندارد به فرد دیگری «طعنه» بدهد یا از عملکرد گذشته کسی انتقاد کند.

ارگ تحت کنترل طالبان در خبرنامه‌ای نوشته که معاون سیاسی رییس‌الوزرای این گروه امروز پنج‌شنبه، 4 اسد با شماری از والیان طالبان دیدار کرده‌است. او در این دیدار ادعا کرده که دروازه‌های حکومت این گروه «بدون تبعیض» به روی همه باز است.

او افزوده است که حکومت طالبان عفو عمومی را در افغانستان اعلام کرده و هیچ کسی حق ندارد به فرد دیگری طعنه دهد و یا به سبب عملکردهای گذشته انتقادش کند.

بر اساس خبرنامه ارگ، این مقام طالبان از افغان‌های مقیم خارج خواسته که دوباره به افغانستان برگردند و «زندگی باعزت» را اختیار کنند.

این در حالی است که با وجود فرمانی مبنی بر عفو عمومی از سوی رهبر طالبان، گزارش‌های متعددی از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان و کارمندن حکومت پیشین منتشر شده است.

بر بنیاد این گزارش‌ها طالبان در کابل و ولایات کارمندان و نظامیان پیشین را بازداشت کرده‌اند و تعدادی نیز پس از بازداشت از سوی این گروه ناپدید شده‌اند و یا جسدهای شان به خانواده‌های شان تحویل داده شده‌است.

مطالب مرتبط