قدردانی از ملی‌پوشان فوتسال در تاشکند؛ خلیلزاد پشت دروازه ماند

شماری از بازرگانان و افغان‌های مقیم تاشکند، پایتخت ازبکستان در ضیافتی از ملی‌پوشان فوتسال افغانستان که برای شرکت در جام جهانی فوتسال به آن کشور رفته‌اند، تقدیر کردند. منابع می‌گویند زلمی خلیلزاد؛ فرستاده ویژه پیشین امریکا برای افغانستان نیز در این ضیافت دعوت بود؛ اما شرکت‌کنندگان از ورود او و همسرش جلوگیری کردند.

یک منبع در شهر تاشکند گفته این ضیافت توسط سلام طراوت؛ بازرگان افغان برگزار شد و زلمی خلیلزاد؛ فرستاده پیشین ایالات متحده در امور صلح افغانستان، زمری کامگار؛ بازرگان و مالک شرکت هوایی کام‌ایر، سید سعادت منصور نادری؛ وزیر پیشین شهرسازی افغانستان و شماری از افغان‌های ساکن تاشکند در آن دعوت شده بودند.

این منبع افزوده که زلمی خلیلزاد و همسرش می‌خواستند همراه با زمری کامگار و سعادت نادری وارد محل برگزاری ضیافت شوند؛ اما شرکت کنندگان مانع ورود خلیلزاد شدند. به گفته منبع، پس از آن زلمی خلیلزاد، دسته‌گلی را به دست چرل بنارد؛ همسرش به اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان فرستاد.

گزارش شده که زلمی خلیلزاد و همسرش برای سپری کردن تعطیلات خود در سفری تفریحی به شهر تاشکند ازبکستان رفته‌اند.

زلمی خلیلزاد افغانی‌الاصل امریکایی در سال 2018 به عنوان نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان تعیین شد و نزدیک به دو سال بعد از آن، او توافقنامه صلح دوحه را با طالبان امضا کرد.

این توافقنامه امریکا و طالبان که از سوی خلیلزاد و ملا برادر امضا شد، زمینه‌ساز سقوط افغانستان به دست طالبان شد. انتقادهای کارشناسان این است که زلمی خلیلزاد با دور زدن دولت وقت، افغانستان را به طالبان تسلیم کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *