رهبر طالبان به دادگاه عالی این گروه دستور داد که به فشارها تن ندهد

هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر طالبان در دیدار با شماری از مقام‌های دادگاه دیدار کرده و به آنان گفته است که با توجه به استقلال قوه قضائیه، در تصمیمات خود تحت تأثیر مستقیم و غیرمستقیم کسی قرار نگیرند.

دادگاه عالی طالبان در اعلامیه‌ای گفته‌است که این دیدار روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (3 و 4 میزان) انجام شده و رهبر طالبان در آن تاکید کرده که مسوولان دادگاه عالی این گروه کارهای خود را جرأت زیاد و طبق شریعت انجام دهند.

در اعلامیه آمده که در این دیدار در مورد موضوعات مهم مربوط به قوه قضائیه، بحث و تبادل نظر تفصیلی صورت گرفته است.

رهبر طالبان به مقام‌های دادگاه عالی طالبان گفته است: «شریعت با امور قضایی مرتبط است، هرچه امور قضایی به خوبی و به موقع انجام شود و مشکلات مردم حل شود، نظام شرعی تقویت می‌شود؛ زیرا شریعت به‌جای مجازات تشویق به اصلاح می‌کند».

هبت‌الله آخوندزاده افزوده که در صورت موجودیت یک نظام اسلامی در یک کشور «همه‌ شهروندان آن کشور باید از حقوق شرعی خود بردار شوند». او ادعا کرده که در چنین نظام هیچ‌کس نمی‌تواند جرأت ظلم یا ضیاع حق دیگری را کند.

رهبر طالبان گفته است: «اگر شخصی مرتکب ظلم شود یا حق دیگری را ضایع کند، وظیفه‌ محاکم است که ظالم و مجرم را جزا بدهد، به مظلوم حق بدهد و از ظالم نجاتش دهد».

رهبر طالبان در حالی برای تطبیق شریعت تاکید کرده است که بسیاری از علمای کشورهای اسلامی احکام و فرامین طالبان از جمله فرمان‌های هبت الله را خلاف شریعت اسلامی می‌دانند. طالبان زیر عنوان تطبیق شریعت محدودیت‌های گسترده‌ای علیه شهروندان به ویژه زنان وضع کرده‌اند.

این موضوع با محکومیت جهانی مواجه شده است و در پی این محدودیت‌ها به تازگی شماری از کشورها اعلام کردند به دلیل نقض حقوق بشر و تبعیض جنسیتی توسط طالبان، علیه این گروه در دادگاه بین‌المللی دادگستری اقدام می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *