اسرائیل با پیشنهاد آتش‌بس با حزب‌الله مخالفت کرد

دفتر بنیامین نتانیاهو؛ نخست وزیر اسرائیل خبر برقراری آتش‌بس سه هفته‌ای میان حزب‌الله و اسرائیل را کذب خواند و از ارتش خواست «با قدرت تمام» به عملیاتش ادامه دهد.

این دفتر امروز پنجشنبه، 5 میزان با نشر بیانیه‌ای گفت که اخبار منتشره مبنی بر تعدیل جنگ در شمال «خلاف واقعیت است» و نخست‌وزیر به ارتش دستور داده عملیات جنگی را با «قدرت تمام» بر اساس طرح‌هایی که به نخست‌وزیر ارائه کرده بود، ادامه دهد.

همزمان وزیر خارجه اسرائیل نیز گفت: «آتش‌بسی در شمال در کار نیست. ما با تمامی توان به نبرد با حزب‌الله تا پیروزی کامل و بازگرداندن امن مردم شمال به خانه خود ادامه می‌دهیم».

شماری از هم‌حزبی‌های بنیامین نتانیاهو در حزب لیکود، رهبران احزاب متعدد راست، میانه و چپ اسرائیل و همچنین شهرداران مناطق شمالی اسرائیل به احتمال برقراری آتش‌بس در آینده نزدیک واکنش نشان داده و آن را رد کردند.

در پی انتشار خبر آماده شدن اسرائیل برای وارد کردن نیروی زمینی به لبنان، فرانسه در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل از طرح مشترک پاریس و واشنگتن برای برقراری یک آتش‌بس ۲۱ روزه بین حزب‌الله و اسرائیل خبر داد.

شبکه بریتانیایی اسکای‌نیوز به نقل از مقامات امریکایی گزارش داد که آتش‌بس در عملیات متقابل ارتش اسرائیل و حزب‌الله در لبنان «در ساعات آتی» آغاز خواهد شد.

این گزارش حاکی است با آغاز آتش‌بس ۲۱ روزه «مذاکرات برای دستیابی به راه حل‌های احتمالی جهت نزاعی که با آتشباری حزب‌الله علیه اسرائیل از ۱۶ مهر سال گذشته آغاز شد، به جریان خواهد افتاد».

در پی انتشار این گزارش‌ها در روز پنج‌شنبه، دفتر نخست‌وزیری و وزیر خارجه اسرائیل این گزارش‌ها را رد کردند. بیانیه دفتر بنیامین نتانیاهو همچنین اضافه کرد که جنگ در غزه نیز تا دستیابی به تمامی اهداف تعیین شده ادامه خواهد یافت.

با این حال درگیری میان اسرائیل و حزب‌الله همچنان قربانی می‌گیرد. لبنان اعلام کرد ارتش اسرائیل در چهارشنبه شب تا بامداد پنج‌شنبه ۱۵۰ مورد عملیات در منطقه بقاع در شرق لبنان و همچنین ۴۰ حمله به نقاط مختلف در منطقه بعلبک انجام داده است.

وزارت صحت لبنان اعلام کرد که در یک شبانه‌روز تا اولین ساعت بامداد پنج‌شنبه ۷۲ نفر دیگر در حملات هوایی اسرائیل کشته و صدها تن دیگر زخمی شده‌اند. این آمار شبه‌نظامیان حزب‌الله با غیرنظامیان را تفکیک نکرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *