اسرائیل ورود دبیرکل سازمان ملل به قلمرو تحت تصرفش را ممنوع کرد

وزیر خارجه اسرائیل اعلام کرد که آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد را به‌دلیل «محکوم نکردن صریح» حمله موشکی ایران به اسرائیل «عنصر نامطلوب» اعلام کرد و او را از ورود به اسرائیل منع کرد.

یسرائیل کاتز؛ وزیر امور خارجه اسرائیل امروز چهارشنبه، 11 میزان در بیانیه‌ای گفت: «هرکسی که نمی‌تواند به صراحت حمله شنیع ایران به اسرائیل را محکوم کند، شایسته پا گذاشتن در خاک اسرائیل نیست».

او در ادامه مدعی شد که «این دبیرکل ضد اسرائیلی است که از تروریست‌ها، متجاوزین و قاتلان حمایت می‌کند».

هرچند در پی حمله موشکی ایران به اسرائیل در سه‌شنبه‌ شب، آنتونیو گوترش؛ دبیر کل سازمان ملل به آن واکنش نشان داد و با محکوم کردن این اقدام ایران، خواهان پایان تنش در خاور میانه شد.

وی  در صفحه ایکس خود نوشته بود: «من تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و گسترش منازعه به سایر مناطق را محکوم می‌کنم. ما اکنون شاهد تنش پشت تنش در منطقه هستیم».

اسرائیل اما می‌گوید که آقای گوترش این حمله را «صریحاً» محکوم نکرده است.

 ارتش اسرائیل سه‌شنبه‌شب از شلیک ده‌ها موشک بالستیک از سمت ایران به اسرائیل خبر داد و ساعتی بعد از آن سپاه پاسداران ایران تایید کرد که ده‌ها موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده‌است.

سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای گفت در صورت واکنش اسرائیل، این کشور با حملات کوبنده دیگر مواجه خواهد شد. این نهاد دلیل حملات را حمله کشته‌شدن اسماعیل هنیه؛ رییس دفتر سیاسی حماس، سیدحسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان و عباس نیلفروشان، معاون عملیاتی سپاه پاسداران توسط ارتش اسرائیل اعلام کرد.

بر بنیاد اظهارات مقامات اسرائیلی، در نتیجه شلیک دست‌کم 200 موشک ایرانی به سمت پایتخت و چند شهر دیگر اسرائیل، یک کارگر فلسطینی کشته شده و سه فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *