روسیه یک شهر استراتژیک اوکراین را در دونِتسک تصرف کرد

رسانه‌های نزدیک به ارتش روسیه گزارش دادند که نیروهای این کشور کنترل شهر کوچک ووهلِدار در منطقه دونِتسک را «به طور کامل» در دست گرفتند

کانال تلگرامی «شات» و چند وبلاگ نظامی طرفدار روسیه، صبح امروز چهارشنبه؛ 2 اکتوبر این خبر را اعلام کردند؛ هرچند وزارت دفاع فدراسیون روسیه هنوز در این مورد بیانیه‌ای صادر نکرده است.

یک روز قبل، یک مقام اوکراینی تایید کرده بود که نیروهای روسیه به مرکز این شهر رسیده‌اند. این شهر که در ارتفاعاتی راهبردی و در تقاطع جبهه‌های شرقی و جنوبی جنگ قرار گرفته، دو سال در مقابل حملات روسیه مقاومت کرده بود.

شهر در نتیجه ماه‌ها حمله و درگیری تا حد زیادی تخریب شده است. تصاویری که از حضور نیروهای ارتش روسیه بر روی بام یک ساختمان اداری در مرکز این شهر منتشر شد، نمایانگر ویرانی تقریباً کامل بسیاری از سازه‌های اطرافش بود.

روسیه ووهلدار را که پیش از جنگ حدود ۱۴ هزار تن جمعیت داشت، به عنوان شهری کلیدی در راه ضمیمه‌کردن کل منطقه دونتسک می‌بیند.

این شهر همچنین در مجاورت مسیر خط آهن قرار دارد که شبه‌جزیره کریمه را به منطقه صنعتی دونباس، شامل دونتسک و بخش شرقی لوهانسک متصل می‌کند. مناطقی که مدت‌هاست در کنترل روسیه هستند و این مسیر می‌تواند جابجایی تدارکات ارتش روسیه در این مناطق را تسهیل کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *