طالبان اعضای داعش و خبرنگاران را در یک سلول زندانی می‌کنند

آسوشیتدپرس گزارش داده‌ که طالبان اعضای داعش و خبرنگاران افغان را در یک سلول زندانی می‌کنند.

آسوشیتدپرس با نشر گزارش تازه‌ای از وضعیت زندانیان توسط طالبان گفته که این گروه خبرنگاران افغان و داعش را در یک سلول زندانی می‌کنند.

بر بنیاد این گزارش، خبرنگارانی که با اعضای داعش یکجا زندانی شده‌اند، اغلب کسانی هستند که به دلیل پوشش حمله‌های داعش در کشور یا نوشتن در مورد تبعیض علیه زنان توسط طالبان بازداشت شده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که خبرنگاران در افغانستان تحت حاکمیت طالبان با افزایش «خشونت‌ها و تحقیرها» مواجه هستند و در حال حاضر تنها ۵هزارو۱۰۰ خبرنگار به‌شمول ۵۶۰ زن در این حرفه باقی مانده‌اند.

اسوشیتد پرس افزوده که زمانی که حاکمیت طالبان در اگست ۲۰۲۱ بر افغانستان برگشت، این کشور ۸هزارو۴۰۰ خبرنگار داشت که از این میان هزارو۷۰۰ تن آنان زن بودند.

یکی از خبرنگاران که نامش فاش نشده از افغانستان به اسوشیتد پرس گفته: «هیچ حرفه دیگری تا این حد تحقیر نشده است.»

این خبرنگار افزوده است که او و دوستانش دیگر نمی‌خواهند مسلک شان را ادامه بدهند؛ چون هر روز محدودیت‌های جدیدی توسط طالبان بر کار و فعالیت آنان وضع می‌شود.

این در حالی است که طالبان با برگشت حاکمیت دوباره شان محدودیت‌ها و سانسور شدیدی بر فعالیت‌های رسانه‌ای کشور وضع کردند و حضور، صدا و چهره زنان را در رسانه‌های محلی برخی ولایت‌های کشور منع ساختند.

در آخرین مورد طالبان به رسانه‌های کشور دستور داده‌اند که برنامه‌های سیاسی را به گونه زنده پخش نکنند و هر حرف، جمله یا موردی دیگری خلاف منافع آنان را از برنامه‌ها حذف کرده و سپس به نشر آن بپردازند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *