طالبان در بدخشان آزمون داعش‌شناسی برگزار کردند

 رسانه‌های نزدیک به طالبان از برگزاری آزمون داعش‌شناسی در ولایت بدخشان خبر داده و گفته اند که مسئولان این گروه در ولسوالی بهارک ولایت بدخشان آزمون «عقیده و خوارج‌شناسی» برای دانش‌آموزان مکاتب و طلاب مدارس دینی برگزار کرده‌اند.

رادیو تلویزیون ملی که تحت کنترل طالبان است گزارش داده که این گروه در ولسوالی بهارک ولایت بدخشان آزمون «عقیده و خوارج‌شناسی» برای دانش‌آموزان مکاتب و طلاب مدارس دینی برگزار کرده است. طالبان از داعش به نام «خوارج» یاد می‌کند.

براساس این گزارش، در این آزمون شمار زیادی از دانش‌آموزان مکاتب و مدارس دینی حضور داشتند.

کمال‌الدین احمدی؛ آمر معارف طالبان در ولسوالی بهارک گفته که این آزمون پس از هماهنگی با ریاست معارف این گروه در بدخشان برگزار شد.

بر اساس جزئیاتی که این مقام طالبان ارائه کرده، در این آزمون بیش از ۲۳۰ نفر شرکت داشتند.

او درباره محتوای این آزمون توضیح داده: ریاست معارف طالبان کتابی به نام «حق‌المبین» را به ولسوالی بهارک فرستاد و از دانش‌آموزان مکاتب و مدارس دینی از این کتاب گرفته شد.

به گفته کمال‌الدین احمدی، این کتاب درباره مسائل عقیدتی است که پیش از این در دسترس دانش‌آموزان مکاتب و طلاب مدارس دینی قرار گرفته بود.

یکی از کسانی که در این آموزن شرکت کرده گفت که در این کتاب درباره «خوارج» و تاریخچه آن نوشته شده است. طالبان از گروه داعش به نام «خوارج» یاد می‌کند و دستگاه‌های تبلیغات طالبان علیه به روش‌های مختلف علیه این گروه کار می‌کند.

طالبان پیش از این در شماری از مناطق کتاب «امارت‌شناسی» توزیع کرده بود.

کتاب «امارت شناسی» حاوی اطلاعات دست‌کاری شده و تبلیغاتی طالبان درباره رهبران و رویدادهای افغانستان است. طالبان با چاپ و توزیع این کتاب تلاش می‌کند افکار عمومی را نسبت به این گروه تغییر و اطلاعات خاصی را به خورد مردم بدهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *