واژگونی یک قایق در نایجریا دست‌کم ۱۶ کشته بر جا گذاشت

در اثر واژگونی یک قایق در شمال نایجریا بیش از ۱۰۰ تن ناپدید شده اند و نیروهای امداد و نجات ۱۶ جسد را از آب بیرون کشیده‌اند.

مقامات نایجریا اعلام کردند که در اثر واژگون شدن یک قایق در روز چهارشنبه، 2 اکتوبر در شمال این کشور دست کم ۱۶ تن جان دادند و ده‌ها تن دیگر ناپدید شده اند.

عبداللهی بابا آره؛ رییس اداره امداد و نجات در این کشور واقع در غرب افریقا گفته است که اکثر سرنشینان این قایق کودکان و زنان بودند و آن‌ها برای اشتراک در برنامه‌ای به مناسبت سالگرد ولادت پیامبر اسلام عازم یک روستای دورافتاده بودند.

او در مورد علت این رویداد چیزی نگفت، اما تاکید کرد که «غواصان شجاع محلی» به نجات حدود ۱۵۰ تن کمک کرده اند. به گفته او این قایق در رودخانه نایجر در منطقه موکوا در حال حرکت بود که با مشکلات مواجه شد.

سخنگوی اداره امداد و نجات هم به خبرگزاری فرانسه گفته است که حداقل ۱۶ جسد به شمول دو زن و ۱۴ مرد از آب بیرون کشیده شدند. با توجه به تعداد زیاد ناپدید شدگان، احتمال می‌رود که باز هم اجساد بیشتری یافت شوند.

این چهارمین حادثه مرگبار واژگونی قایق در شمال نایجریا از اواسط سال ۲۰۲۳ به این سو است.

ماه گذشته یک قایق با بیش از ۵۰ سرنشین در ایالت زامفارا در شمال غرب نایجریا واژگون شد که بیش از ۴۰ تن در نتیجه آن جان دادند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *