تظاهرات گسترده حزب عمران خان در اسلام‌آباد؛ دست‌کم 60 افغان بازداشت شدند

حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان که اکنون در زندان می‌برد، تظاهرات گسترده‌ای را در شهر اسلام‌آباد، پایتخت این کشور راه‌اندازی کرد. از طرفی هم پولیس پاکستان دست به بازداشت گسترده معترضان زده و از جمله 60 شهروند افغانستان را نیز بازداشت کرده‌است.

بر بنیاد گزارش رسانه‌های پاکستان این تظاهرات گسترده امروز جمعه، 13 میزان در اطراف منطقه «دی چوک» اسلام‌آباد برگزار شد و به دنبال آن حکومت پاکستان دسترسی به انترنت و مخابرات را نیز در این شهر به صورت کامل قطع کرد.

روزنامه اکسرپرس تریبون پاکستان در گزارشی به نقل از مقام‌های پولیس گفته که دست‌کم 412 نفر مرتبط با تظاهرات بازداشت شده‌اند که 60 شهروند افغانستان نیز در جمع آن‌ها شامل است.

بر بنیاد این گزارش این بازداشت‌ها به دلیل کشف باتوم‌، تیر و کمان و سنگ از نزد آن‌ها صورت گرفته است.

دولت پاکستان برای مدیریت این اعتراضات و جلوگیری از ورود معترضان به دی چوک، چهار هزار افسر پولیس را بسیج کرده است.

محسن نقوی؛ وزیر کشور پاکستان، به سران حزب تحریک انصاف هشدار داده است که اگر کسی اقدام به حمله کند، قاطعانه برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر، وکیل سیف؛ مشاور دولت ایالتی خیبر پختونخوا، بر عزم حزب تحریک انصاف برای ادامه اعتراضات تأکید کرده و گفت که هزاران کارگر به ریاست «علی امین گنداپور» به دی چوک خواهند رسید.

در همین حال سازمان عفو بین‌الملل به برخورد حکومت با معترضان و نیز قطعی مخابرات در پاکستان به دنبال اعتراضات، واکنش نشان داده‌است. این سازمان قطع دسترسی به انترنت و مخابرات را «نقض حقوق بشر» خوانده و از دولت پاکستان خواسته است که «فوراً» اختلالات در شبکه‌های ارتباطی را رفع کند و از استفاده از هرگونه زور غیرقانونی علیه معترضان این «اعتراضات مسالمت‌آمیز» خودداری کند.

همچنین این سازمان تأکید کرده که مقامات پاکستانی باید به میثاق‌های بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی احترام بگذارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *