وزیران خارجه روسیه و طالبان درباره همکاری دوجانبه گفتگو کردند

وزارت خارجه‌ روسیه اعلام کرد که سرگئی لاوروف؛ وزیر خارجه‌ این کشور با امیر خان متقی؛ وزیر خارجه طالبان گفتگو کرده و دو طرف بر تقویت همکاری دو جانبه میان روسیه و طالبان تاکید کرده‌اند.

در یک بیانیه وزارت خارجه روسیه که آمده که این دیدار امروز جمعه، 13 میزان در حاشیه ششمین نشست «فرمت مسکو» صورت گرفته و در آن در مورد صلح در افغانستان و همکاری دوجانبه میان روسیه و طالبان صحبت شده‌است.

اعلامیه افزوده که در این دیدار دوطرفه بر نقش اصلی سازوکارهای منطقه‌ای در مورد افغانستان و نقش معکوس سازکارهای دیکته شده از خارج، تأکید کردند.

این وزارت گفته است که آنان به حفظ روابط سیاسی مبتنی بر اعتماد و گسترش همکاری تجاری و اقتصادی با تمرکز بر پروژه‌های انرژی و زراعت، ابراز علاقه‌مندی کردند.

ششمین نشست فرمت مسکو با حضور وزیران خارجه روسیه و طالبان و نمایندگان ویژه کشورهای منطقه در مسکو برگزار شد. روسیه هدف این نشست را تقویت تعامل منطقه‌ای با طالبان عنوان کرده است. وزیر خارجه طالبان هرچند که در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارد و سفرش به کشورها منع است، به مسکو رفته و در این نشست شرکت کرده‌است.

امیرخان متقی در سخنرانی‌اش در این نشست از کشورهای منطقه خواست تا از سربازگیری داعش از اتباع شان جلوگیری کنند و نیز در مبارزه با مواد مخدر با این گروه همکاری کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *