طالبان از «تصویب» قانون شهرک‌های صنعتی خبر دادند

نورالدین عزیزی؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان از «تصویب» قانون شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفته که این قانون به نفع سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهد بود.

نورالدین عزیزی؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان از تصویب قانون شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفته که این قانون به نفع سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواهد بود، او افزوده که زمینه‌های جدیدی برای توسعه اقتصادی افغانستان فراهم می‌کند.

او در نمایشگاه امام ابوحنیفه در کابل با اشاره به «تصویب» قانون شهرک‌های صنعتی، گفت: «این قانون به نفع سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است و به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند.»

آقای عزیزی افزود که این قانون به ایجاد تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجاری در افغانستان کمک خواهد کرد و از سرمایه‌گذاران دعوت کرد تا از فرصت‌های موجود بهره‌برداری کنند.

عزیزی همچنین بر اهمیت امنیت در کشور تأکید کرد و گفت که با تأمین امنیت، زمینه‌های سرمایه‌گذاری بهبود یافته است.

وزیر تجارت طالبان به منابع طبیعی غنی افغانستان اشاره کرد و گفت که این منابع می‌توانند به رشد و توسعه اقتصاد افغانستان کمک کنند.

او همچنین بر تلاش‌های کابل برای بهبود روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه تأکید کرد و گفت: «ما می‌کوشیم روابط خود را با کشورهای جهان بهبود بخشیم و این روابط به تحکیم اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.»

عزیزی در پایان از حضور یک هیات ایرانی برای حل مشکلات حمل و نقل و ترانزیتی تشکر کرد و از تکمیل خط ریلی از مسیر چابهار به عنوان یک گام مهم در تقویت روابط تجاری نام برد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *