طالبان در بدل کتاب‌های «ممنوعه»، کتاب‌های دینی می‌دهند

پس از ممنوع شدن برخی کتاب‌ها توسط طالبان در کشور، این گروه اعلام کرده که در بدل کتاب‌های «ممنوعه» کتاب‌های دینی توزیع می‌کنند.

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در خبرنامه‌ای اعلام کرده است که آنان در بدل آن‌چه «کتاب‌های ممنوع» می‌خوانند، به کتاب‌فروشی‌ها قرآن‌کریم، تفسیرها و کتاب‌های دیگر با عنوان‌های دینی می‌دهند.

هرچند طالبان درباره کتاب‌های «ممنوع» از سوی آنان جزئیات نداده‌اند؛ اما معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ زیر اداره آنان گفته است که طالبان تاکنون ۴۰۰ جلد کتاب‌ را از کتاب‌‌فروشی‌ها جمع‌آوری کرده‌اند.

در این میان شماری از آگاهان و استادان دانشگاه می‌گویند که طالبان با جمع‌آوری کتاب‌های علمی و فلسفی در پی شکل‌دهی افکار شهروندان به‌ویژه دانشجویان کشور مطابق تفکر خودشان هستند.

این آگاهان و استادان دانشگاه می‌افزایند که طالبان با اعمال محدودیت در انتشار و فروش عنوان‌های مختلف کتاب‌ها علمی و فلسفی، می‌خواهند «افراطیت دینی و تفکر جهادی» شان را در اجتماع ترویج کنند.

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان می‌گوید که دستور جمع‌آوری کتاب‌های «ممنوع» از سوی رییس وزیران آنان صادر شده است و آنان کمیسیون را تحت عنوان «ارزیابی کتاب‌ها» نیز ایجاد کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *