طالبان تلاشی خانه به خانه را در غرب کابل و برخی ساحات دیگر آغاز کردند

منابع در غرب کابل به خبرگزاری افق می‌گویند که نیروهای گروه طالبان تلاشی خانه به خانه را به این منطقه از کابل گسترش داده‌اند. طالبان چند روز پیش تلاشی خانه به خانه را از شمال کابل آغاز کردند و منابع می‌گویند که این روند اکنون تا غرب این شهر رسیده و همزمان در دیگر نقاط نیز جریان دارد.

بر اساس اطلاعات منابع، نیروهای استخبارات طالبان امروز یکشنبه، 6 عقرب خانه‌ها را در قلعه نو دشت برچی در غرب کابل، ساحه کارته سخی مربوط ناحیه سوم، خیرخانه و قلعه نجارا در شمال کابل و ساحه قلعه زمان خان از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازرسی کردند.

طالبان از چند روز به این سو تلاشی‌ و بازرسی مجدد خانه‌ها را در نقاط مختلف شهر کابل آغاز کرده و اکنون آن را گسترش داده اند.

در همین حال مولوی بشیر؛ آمر حوزه هجدهم طالبان در شهر کابل به رسانه‌ها گفته است که در جریان تلاشی خانه‌ها در دشت برچی چیز مشکوکی از این خانه‌ها پیدا نکرده‌اند. او افزوده که تلاشی خانه به خانه در این حوزه به دستور وزارت داخله طالبان آغاز شده‌است.

به نظر می‌رسد که انفجارها و حملات شبانه بر نیروهای طالبان در نقاط مختلف کابل، این گروه را نگران کرده و به همین دلیل بازرسی دوباره خانه‌ها را آغاز کرده‌اند. این حملات از طرف جبهه‌های مخالف طالبان از جمله جبهه مقاومت و آزادی انجام شده‌است.

طالبان پس از تسلط بر افغانستان یک بار تمام خانه‌ها را در نقاط مختلف کابل بازرسی کردند و اعلام کردند که در پی این بازرسی مقداری جنگ‌افزار به دست آنان افتاده است.

با این حال، باشندگان کابل شکایت‌های گسترده‌ای را از برخورد خشونت آمیز نیروهای طالبان هنگام بازرسی خانه‌ها، مطرح کرده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *