استانکزی: اختلاف‌نظرهایی وجود دارد اما از هبت‌الله «اطاعت» می‌کنیم

شیرمحمد عباس استانکزی؛ معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان می‌گوید که مانند «هر اداره دیگر» در میان این گروه نیز اختلاف نظر‌هایی وجود دارد اما تاکید کرد که همه اعضای طالبان از رهبر این گروه اطاعت می‌کنند.

آقای استانکزی این سخنان را امروز یکشنبه، 6 عقرب در نشستی در کابل بیان کرد و افزود که گزارش‌ها از وجود اختلاف در میان اعضای این گروه بخشی از «تبلیغات منفی رسانه‌ها» است.

این مقام ارشد طالبان گفت که «همه اعضای امارت از سر تا آخر آن، از یک امیرالمومنین اطاعت می‌کنند» و در ادامه افزود که  «اختلاف‌نظرهایی» در میان اعضای این گروه وجود دارد.

او گفت: «بلی، اختلاف‌نظر در هر جایی وجود می‌داشته باشد. در هر جامعه‌، در هر وزارت، در هر ریاست و در هر خانه. شما دیده‌اید که در هر خانه، در میان پدر و فرزند نیز اختلاف‌نظر و فرق وجود دارد».

آقای استانکزی گفت که در هیچ حکومتی در افغانستان، فرد اول حکومت به اندازه رهبر طالبان «تسلط و کنترول» نداشته است و افزود: «این وحدت و یکپارچگی ما را نشان می‌دهد که تمام ملت امروز یک مشت است».

این مقام طالبان پیشتر در اظهارات جداگانه‌ای، تاکید کرده بود که تداوم نظام طالبان به تأمین عدالت در جامعه وابسته است. او روز شنبه در نشستی گفت که در جامعه‌ای که عدالت برقرار نباشد و فساد و بی‌نظمی حاکم باشد، مردم به چنین نظامی اعتماد نمی‌کنند و از کشور فرار می‌کنند.

پیش از این گزارش‌های متعددی از وجود اختلافات جدی میان اعضای ارشد طالبان وجود دارد و وجود چنین اختلاف‌هایی در اظهارات مقامات طالبان نیز دیده شده‌است. آقای استانکزی باری به تندی از تصمیم رهبر طالبان مبنی بستن مکاتب دخترانه انتقاد کرد و بر «فرضیت» فراگیری دانش بر مرد و زن تاکید کرد.

دیگر مقامات طالبان نیز به صورت مستقیم یا تلویحی از برخی تصامیم رهبر این گروه از جمله بسته ماندن مکاتب و قانون امر به معروف انتقاد کرده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *