رییس جمهور ایران هشدار داد که به حمله اسرائیل «پاسخ مناسبی» می‌دهد

مسعود پزشکیان؛ رییس جمهور ایران هشدار داده که این کشور به حملات اسرائیل به تاسیسات نظامی در تهران و چند شهر دیگر پاسخ مناسبی خواهد داد.

آقای پزشکیان عصر امروز یکشنبه، ۶ عقرب در جلسه‌ هیأت وزیران ایران گفته است: «ما طالب جنگ نیستیم، اما از حقوق ملت و کشورمان دفاع خواهیم کرد».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، او تاکید کرده که ایران پاسخ‌ مناسبی به تجاوز‌ رژیم اسرائیل خواهد داد.

رییس‌جمهور ایران افزوده است: «اگر تجاوزهای رژیم صهیونیستی و جنایت‌هایش ادامه یابد، تنش‌ها گسترش خواهد یافت و می‌دانیم که امریکا، اسرائیل را برای این فجایع تحریک می‌کند».

آقای پزشکیان تاکید کرد که طرف اسرائیلی قول داده بود که در برابر خویشتن‌داری ایران جنگ را تمام کند، اما به قول خود عمل نکرد.

پیش از این وزارت خارجه ایران نیز گفته بود که این کشور با ابتنا به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد خود را محق و مؤظف به دفاع در برابر «تجاوز خارجی» می‌داند.

ارتش اسرائیل بامداد دیروز اعلام کرد که در پاسخ به حملات متداوم ایران، مراکز نظامی این کشور را هدف حملات دقیق قرار داده است.

در حملات اسرائیل که بامداد شنبه به تاسیسات نظامی ایران صورت گرفت دست‌کم ۵ نیروی ارتش این کشور کشته شدند. مقام‌های ایرانی تایید کرده‌اند که خساراتی نیز به این تاسیسات وارد شده اما آن را اندک می‌دانند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *