اشرف غنی: ساختار شهرداری کابل پاسخ‌گوی نیازهای این شهر نیست

رییس جمهور محمد اشرف غنی شام روز گذشته با مسوولان شهرداری کابل دیدار کرده و از وضعیت و کارکرد شهرداری‌ها انتقاد نموده است.

1c3e1d5658e8e838e2037c8949451c61_XL

در خبرنامه‌ای که دفتر ریاست جمهوری منتشرکرده در آن آمده است که نشست رییس جمهور با مسوولان شهر داری شام روز گذشته در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده و شماری از نمایندگان شورای ملی در این نشست حضور داشته‌اند.

اشرف غنی در این نشست با بیان این‌که : « ظلم و بی‌عدالتی در شهرکابل به یک فرهنگ تبدیل شده است» از فساد در ادارت دولتی و عضب زمین‌ها در شهر کابل انتقاد کرده است.

رییس جمهور در این نشست بیان داشته است : « ساختار کنونی شهرداری کابل پاسخ‌گوی نیازهای این شهر نیست باید وضعیت شهرداری کابل تغییر کند».

در این خبرنامه آمده است که رییس جمهور گفته است:« حکومت طرح داردکه تمامی ناحیه‌ها در پلان شهری آورده می‌شود و از غضب زمین‌های جلوگیری‌کند».

در این نشست رییس جمهور نقش مردم را در بهبود وضعیت شهر مهم خوانده و گفته است شهروندان باید در حل مشکلات شهری سهم بگیرند، بدون اشتراک آنها مشکلات حل نمی‌گردد.

همچنان رییس جمهور در مورد مشکل تراکم زباله‌ها نیز اشاره کرده و گفته است؛ 90 هزار تن زباله در شهرکابل تولید می‌شود و مطرح ساخته است که برای انتقال آن با چند شرکت خصوصی کار جریان دارد.

 در این نشست اشرف غنی به مشکل کمبود آب آشامیدنی در شهرکابل نیز انگشت گذاشته و خاطرنشان کرده است که کمبود آب آشامیدنی در شهرکابل وجود دارد.  حکومت در نظر دارد برای رفع این مشکل راه حل اساسی جستجو شود.

در خبرنامه آمده است؛ نمایندگان ناحیه‌های مختلف شهرکابل و نمایندگان شورای ملی از مشکلات گوناگون در شهر کابل یاد آوری کرده و طرح‌های شان را به مسوولان و رییس جمهور شریک ساخته اند.

مطالب مرتبط