وزیری: تحقیقات درمورد نشست اضطراری هلیکوپتر پاکستانی آغاز شده‌است

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد  تحقیقات در مورد حادثۀ سقوط هلیکوپتر پاکستان که طالبان پاکستانی مدعی گروگان گیری سرنشینان آن اند، آغاز شده است.13892155_1156237584399703_6699003891615292757_n

به گزارش افق٬ جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع کشور  به خبرنگاران گفت ٬ یک هیئت در مورد نشست اضطراری هلیکوپتر پاکستانی در ولسوالی ارزه لوگر و جستجوی سرنشینان آن، تعین و کار خود را آغاز کرده اند.

وی در ادامه گفت:

جنرال عاصم بجوا سخنگوی اردوی پاکستان به رسانه ها گفته است، هلیکوپتر نوع می ۱۷ ساخت روسیه از راه افغانستان به ازبکستان و از آنجا برای ترمیم راهی روسیه بود.

جنرال وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تائید کرد که به این هلیکوپتر اجازۀ عبور از فضای افغانستان داده شده بود.

کفته می شود در جمع سرنشینان هلیکوپتر یک تبعه روسیه نیز حضور دارد.

نیکولای وینوگرادوف رئیس ادارۀ اطلاعات عملیاتی وزارت امور خارجه روسیه دیروز در صحبت با شبکه تلویزیونی ۲۴ گفت روسیه گفته است، مسکو در مورد سیرگی کنستانتینو سیویستیانوف رهنما روسی شامل عملۀ این طیاره تحقیق می‌کند.

در این میان، خبرگزاری اسوشیتدپرس از قول قاری سیف الله سیف یک قوماندان طالبان پاکستانی می‌نویسد که گفته، آدم کوچی قوماندان دیگر طالبان پاکستانی شش سرنشین این طیاره به شمول یک تبعه روسیه را دستگیر و به محل مخفی انتقال داده تا از حملات نیروهای امنیتی و جنگجویان طالبان افغان، مصون بمانند.

قوماندان سیف گفت، یکی از سرنشینان این طیاره حین نشست اضطراری شدیداً زخمی شده‌است. این قوماندان طالبان پاکستانی همچنان گفته است که در جمع گروگانان کارمندان ادارۀ استخبارات پاکستان نیز شامل اند.

این هلیکوپتر  شام روز پنجشنبه بخاطر عوارض تخنیکی نشست اضطراری در ولسوالی ارزه لوگر  کرده است.

از سوی دیگر امرالله صالح رییس پیشین امنیت ملی کشور  در صفحه خود نوشته است((در اثر سقوط هلیکوپتر شان در ولسوالی ازره ولایت لوگر ، نظامیان پاکستانی در نزد طالبان مهمان اند – نه اسیر. اگر بجای این افسران پاکستانی فرزندان این خاک در چنگ طالبان می افتادند تصاویر شکنجه ی شان در سراسر جهان پخش و نشر میشد. هنوز واضح نیست این هلکوپتر نظامی با هفت افسر نظامی پاکستان دنبال چه ماموریتی بوده است. بار اول است میشنویم که هلکوپتر باید از لاهور تا مسکو پرواز میکرد. این بیشتر به قصه های برنامه “چای خانه ” می ماند. عجیب است. نوع برخورد و خموشی طالبان درین مورد از ماهیت مزدوری و غلامی آنها به راولپندی بیشتر پرده بر میدارد)).

 

مطالب مرتبط