پاکستان خواهان خروج مسوولانه امریکا از افغانستان شد

شاه محمود قریشی،  وزیر امور خارجه پاکستان گفته‌است از آنجا که این کشور یک شریک مهم در روند صلح افغانستان است، از همین‌رو خواهان بیرون شدن مسوولانه‌ی نیروهای خارجی از این کشور است.blank

آقای قریشی این سخنان را روز گذشته در دیدار با وزیر خارجه‌ی آلمان در میان خبرنگاران گفته‌است. او افزوده که پاکستان از مدت‌ها می‌گوید که موضوع افغانستان تنها می‌تواند از طریق گفت‎وگو و مذاکره حل شود.

وزیر خارجه‌ی پاکستان  گفته که خروج مسوولانه‌ی نظامیان خارجی از افغانستان، به نفع پاکستان و کشورهای منطقه خواهد بود.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در این نشست گفته است که تروریزم یک چالش جهانی است و پاکستان در این زمینه «اقدامات زیادی» انجام داده‌است.

وزیر خارجه‌ی آلمان تصریح کرده که پاکستان نقش مهمی در افغانستان ایفا می‌کند. او گفته است: «ما فکر می‌کنیم که دولت افغانستان باید بخشی از روند صلح پایدار در منطقه باشد.»

وزیر امور خارجه آلمان همچنان از تلاش‌های نخست وزیر پاکستان عمران خان برای صلح و آشتی در منطقه به ویژه در رابطه با تنش‌های اخیر میان هند و پاکستان، قدردانی کرده است.

آقای ماس که سه روز پیش به افغانستان سفر کرده بود، در دیدار با مقام‌های حکومت افغانستان نیز گفته بود که از صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت می‌کند. او افزوده بود که کشورش آماده است میزبان نشست مستقیم مقام‌های افغان و طالبان باشد.

مطالب مرتبط