فیسبوک مشکل تخنیکی‌اش را از طریق رقیبش «توییتر» اعلام کرد

قطع ارتباط کاربران فیسبوک در سراسر جهان که روز چهارشنبه آغاز شد، بیش از ۱۰ ساعت طول کشید و این بزرگترین وقفه در این شبکه اجتماعی خوانده شده است.blank

این شبکه‌ی پر طرفدار اجتماعی مجبور شد به توییتر، که بزرگترین رقیب فیسبوک است رجوع کند و مشکل پیش آمده در پیام‌رسان‌های مربوط به خود شامل فیسبوک، مسنجر، وتس‌اپ و اینستاگرام را به کاربران توضیح دهد.

این وقفه ده ساعته شب گذشته (به وقت افغانستان) در سراسر جهان آغاز شد و شماری زیادی از کاربران محصولات فیسبوک از آن گزارش دادند.

اکثر کابران فیسبوک در توییتر مشکل پیش آمده در فیسبوک را در هشتگ بیان کردند.

شبکه‌ی فیسبوک نیز ناوقت شب گذشته در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: «ما آگاه هستیم که برخی از افراد در دسترسی به برنامه‌های مربوط به فیسبوک مشکل دارند. ما در حال تلاش برای حل این مسئله در زودترین فرصت هستیم.»

با وجود برخی شایعات مبنی بر این که فیسبوک زیر حمله‌ی هکرها قرار دارد و قسماً هک شده، این شبکه شایعات را رد کرد و گفت که این مشکل مرتبط با حمله هکرها نیست.

فیسبوک از پرطرفدار ترین رسانه‌های اجتماعی در جهان شناخته می‌شود که در سال ۲۰۰۴ از سوی مارک زاکر برگ تاسیس شد. کاربران این شبکه در سال ۲۰۱۲ از مرز یک میلیارد گذشت و پس از آن فیسبوک، شبکه‌های وتس‌اپ و انستاگرام را نیز خرید و تحت اداره‌ی خود در آورد.

مطالب مرتبط