گلبدین حکمتیار با تذکره بدون استیکر رای داد

گلبدین حکمتیار؛ نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رهبر جهادی با تذکره بدون استیکر رای داده‌است.blank

نزدیکان آقای حکمتیار این موضوع را تایید کرده‌اند و گفته‌اند که  با آن‌که تذکره او استیکر نداشته؛ اما توانسته‌است رأی بدهد.

گلبدین حکمتیار گفته که استیکر زمینه تقلب را فراهم می‌کند و افزوده که به تمام اعضای خانواده‌اش گفته که بدون استیکر رای بدهند.

در همین حال ناظران انتخاباتی با ابراز نگرانی از این موضوع می‌گویند که برخی افراد بانفوذ و رهبران جهادی،‌ با تذکره بدون استیکر به نامزد مورد نظرشان رای داده‌اند.

سمیع الله ایماق؛ از اعضای دیدبان انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) به خبرگزاری افق گفت که سید محمدعلی جاوید؛ یکی از رهبران جهادی در ناحیه سوم، شهر کابل با تذکره بدون استیکر رای داده‌است.

اما عبدالهادی؛ از مسؤولان کمیسیون انتخابات در یکی محلات گفت که به کارمندان کمیسیون گفته شده که بعد از این به تذکره‌های بدون استیکر اجازه رای‌دهی داده نشود.

سمیع‌الله ایماق در عین حال می‌گوید که نظم انتخابات تاکنون خوب است و هنوز دلچسپی میان مردم برای شرکت در انتخابات دیده می‌شود.

او همچنین گفت که روند بیومتریک هم در حال حاضر فعال است و براساس مشاهدات آن‌ها، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

در همین حال، احمد حارث؛ یکی از شرکت‌کنندگان گفت، نگرانی از امنیت انتخابات وجود دارد؛ اما تصریح کرد که «آمده‌ایم تا از حق رای خود استفاده کنیم».

خبرنگار خبرگزاری افق در محلات رای‌دهی در کابل می‌گوید که اشتراک مردم در انتخابات هنوز کمرنگ است.

با این حال، نهادهای امنیتی اطمینان داده‌اند که امنیت انتخابات را به خوبی تامین می‌کنند. وزارت امور داخله اعلام کرد که ۷۲ هزار نیرو مأموریت تأمین امنیت روز انتخابات را برعهده دارند.

مطالب مرتبط