مرد پاکستانی به اتهام تهدید سیاست‌مداری هالندی به ده سال زندان محکوم شد

یک شهروند پاکستان در هالند به اتهام دسیسه ترور یک سیاستمدار ضد مسلمانان در این کشور به ۱۰ سال زندان محکوم شد.blank

جنید که در ماه اگست سال ۲۰۱۸ پس از آن‌که در یک پیام ویدیویی، گیرت ویلدرز؛ عضو پارلمان هالند را به مرگ تهدید کرد، بازداشت شد و امروز دوشنبه، ۱۸ نوامبر به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

او در پیام ویدیویی که در فیسبوک نشر کرده بود گفته بود که می‌خواهد ویلدرز را به جهنم بفرستد و از دیگران خواسته بود تا او را در انجام این کار کمک کنند.

محکمه، جنید ۲۷ ساله را که از فرانسه به هالند رفته بود، به اتهام »دسیسه قتل با انگیزه دهشت افگنی و تحریک انجام عمل دهشت افگنی» محکوم کرد؛ اما او گفته که قصد انجام هیچ گونه عمل تروریستی را در سر نداشته‌است.

گیرت ویلدرز؛ سیاسمتدار هالندی رقابت رسامی کارتون پیامبر اسلام را اعلام کرده بود و جنید گفته‌است که به هدف نشان دادن اعتراضش به این رقابت، از فرانسه به هالند سفر کرده بود.

ویدیوی این مرد پاکستانی ۱۵۳ هزار بار تماشا شده و ۱۴ هزار کاربر این شبکه اجتماعی آنرا در صفحات شان شریک کرده بودند.

سیاستمدار هالندی دو روز پس از اعلام این رقابت، آن‌را فسخ کرد؛ اقدامی که باعث خشم مسلمانان به ویژه در پاکستان شده بود. حزب تحریک لبیک پاکستان نیز در اعتراض با آن، تظاهرات گسترده را راه‌اندازی کرده بود.

ویلدرز ۶۵ ساله که به دلیل موقف ضد مهاجرت و اظهارات ضد اسلامی‌اش شهرت دارد، در یک محل مصوون و تحت نظارت ۲۴ ساعته زندگی می‌کند.

مطالب مرتبط