حمله توییتری کاخ سفید به یک مقام ارشد امنیتی و شاهد استیضاح ترامپ

 

در حالی که فرمانده ویندمن مقام ارشد کاخ سفید مشغول ارایه توضیحات در مورد گفتگوی تلفنی دونالدترامپ با همتای اوکراینی‌اش در کنگره امریکا بود، حساب رسمی کاخ‌سفید در توییتر با انتقاد از او تحقیقات استیضاح را بی‌اعتبار خواند و در توییت‌های متعدد به آن حمله کرد.blank

الکساندر ویندمن، مقام ارشد کاخ سفید در امور اوکراین روز سه شنبه (۱۹ نوامبر) در نشست علنی گنگره در برابر رسانه‌ها گفت، به عنوان کسی که شاهد صحبت دونالدترامپ با همتای اوکراینی او حاضر بوده، از سخنان رییس‌جمهور امریکا شگفت‌زده و نگران شده است.

این مقام ارشد کاخ سفید گفته است که در خواست آقای ترامپ از همتای اوکراینی‌اش نا مناسب بوده و گفته است «نمی‌توانستم آنچه را شنیده بودم، باور کنم»

پیشتر، دونالدترامپ رییس‌جمهوری امریکا در ۲۵ جون با زلنسکی همتای اوکراینی اش یک مکالمه تلفنی داشت. تحقیقاتی که به دنبال کشف این حقیقت است که آیا آقای ترامپ با استفاده از قدرت ریاست جمهوری تلاش کرده دولت اوکراین را به نفع کارزار انتخاباتی خود به کار گیرد یا خیر.

فرمانده ویندمن که سابقه خدمت در عراق را هم دارد، مقام ارشد کمیته امنیت‌ملی کاخ‌سفید است که روز سه‌شنبه برای دومین بار در برابر اعضای کمیته‌های پیگیر تحقیقات استیضاح حاضر شد اما این بار به طور علنی و در برابر دوربین‌های تلویزیونی.

امروز در حالی که نمایندگان دموکرات تلاش می‌کردند با پر اهمیت نشان دادن سابقه کاری و خدمات سرهنگ ویندمن او را شاهدی مهم در این تحقیقات ترسیم کنند، جمهوری‌خواهان اما با حمله به اعتبار آقای ویندمن سعی کردند صداقت و درستی او را در برابر بینندگان تلویزیونی زیر سوال ببرند.

یکی از سوال‌کنندگان جمهوری‌خواه از آقای ویندمن درباره پیشنهاد دولت اوکراین به او مبنی بر قبول کردن پست وزارت دفاع اوکراین پرسید و تلاش کرد با تکرار سوالاتی در این باره، قضاوت و ارزیابی‌های سرهنگ ویندمن را غیرقابل باور جلوه دهد.

در پاسخ، ویندمن که متولد اوکراین است و هنگامی که تنها ۳ سال داشته به آمریکا آورده شده، گفت که هرگز چنین پیشنهادی را مورد توجه قرار نداده و حتی طرح آن از سوی مقام‌های اوکراین را به روسای خود گزارش کرده و گفت: “هر بار که این پیشنهاد طرح شد من آن را رد کردم. من یک آمریکایی هستم.”

“درخواست رییس‌جمهور نامناسب و نادرست بود – این که خواستار تحقیقات علیه رقیب سیاسی خود شود – مخصوصا از یک دولت بیگانه، که در بهترین حالت باید به بی‌طرفی چنین تحقیقاتی شک داشت و همچنین چنین چیزی در صورت علنی شدن تبعات مهمی در پی خواهد داشت.”

اما کاخ سفید در زمان توضیحات این مقام کاخ سفید در صفحه رسمی توییتر خود از او انتقاد کرده و با توییت‌های متعدد به آن حمله کرد.

مطالب مرتبط