یوناما خواستار توضیح درباره نتیجه رسیدگی به شکایات انتخاباتی شد

تادامیچی یاماماتو؛ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان از کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی خواسته‌است تا در مورد فیصله اخیرش در زمینه تفتیش و بازشماری آرا بیشتر توضیح دهد.blank

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، امروز سه‌شنبه (۲۲ دلو) در اعلامیه‌ای گفته‌است که تادامیچی یاماماتو؛ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد عصر روز دوشنبه با اعضای این کمیسیون دیدار کرده‌است.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در این دیدار همکاری سازمان ملل متحد و کمیسیون سیدگی به شکایات انتخاباتی را در شرایط کنونی مهم خوانده و از اعضای این کمیسیون خواسته تا در پیوند به فیصله اخیر خویش برای تکت‌های انتخاباتی و نهادهای ملی و بین‌المللی فعال در عرصه انتخابات توضیحات بیشتری بدهد تا سوء تفاهمات در این زمینه رفع شود.

زهره بیان شینواری؛ رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی نیز در زمینه تصمیم‌گیری این کمیسیون بر اساس قانون و طرزالعمل‌های انتخاباتی و به کارگیری معیارهای بین‌المللی اطمینان داده‌است.

قاسم الیاسی؛ منشی و سخنگوی این کمییسیون با اشاره به تصمیم اخیر این نهاد گفته‌است که این تصمیم‌ها پس از مطالعات تخنیکی و حقوقی همه‌جانبه شکایات و اعتراضات ثبت‌شده گرفته شده و معیار وضع‌شده برای ابطال و اعتباردهی آرا تا حدودی رضایت کاندیدان را نیز فراهم کرده‌است.

کمیسیون رسیدگی به شکایت انتخاباتی به تاریخ ۱۶ دلو فیصله‌هایش درباره شکایات ثبت‌شده از سوی دسته‌های انتخاباتی را اعلام کرد و روز گذشته هم این فیصله را به کمیسیون انتخابات سپرد تا اجرا کند.

مطالب مرتبط