یک زن پناهجوی افغان در یونان کشته شد

رسانه‌های یونانی از کشته شدن یک زن پناهجوی افغان در کمپ موریای این کشور به دست یک شهروند دیگر افغانستان خبر داده‌اند.blank

رادیوی دولتی یونان در گزارشی گفته‌است یک زن افغانستانی در این کمپ یک خانم پناهجوی دیگر از افغانستان را پس از مشاجره به قتل رسانده است.

بر بنیاد این گزارش فرد مظنون به تپه‌های اطراف اردوگاه موریا فرار کرده بود؛ اما شب گذشته از سوی پولیس بازداشت شده است.

پولیس یونان گفته‌است که نخست میان کودکان این دو خانواده که خیمه‌های شان در کنار هم قرار دارد، مشاجره رخ داده بود و پس از مداخله مسوولان این دو خانواده به دو محل جداگانه منتقل شده‌اند.

اردوگاه موریا در جزیره لیسبوس بیش از حد مزدحم می‌باشد. درگیری و مشاجره میان باشندگان این کمپ که زیر چادرها و خیمه های نامصئون زندگی می کنند، امر معمول است.

این اردوگاه ظرفیت پذیرش نزدیک به سه هزار تن را دارد؛ اما در حال حاضر، حدود ۱۷ هزار پناهجو در این اردوگاه و اطراف آن زندگی می کنند.

سازمان‌های بین المللی از جمله کمیساریای عالی سازمان ملل در امور مهاجران همواره خواسته اند که پناهجویان از این اردوگاه به جاهای مصئون انتقال داده شوند.

به تازگی گروهی از پناهجویان از این اردوگاه جزیره‌ای به سرزمین اصلی یونان انتقال یافتند. با این همه، روند ورود پناهجویان تازه به این جزیره همچنان ادامه دارد.

مطالب مرتبط