ساخت اپلیکشینی که از برخورد پولیس نظارت می‌کند

همزمان با وقوع اعتراضات دامنه‌دار در امریکا در اعتراض به مرگ جورج فلوید به دست پولیس ایالت مینه سوتا، یک ابزار قابل نصب بر تلفن همراه آیفون، توجه کاربران را به خود جلب کرده است.blankبه گزارش افق به نقل از یورنیوز، این ابزار«Getting Pulled Over» نام دارد و برای استفاده از آن کافی است خطاب به سیری (دستیار هوشمند صوتی آیفون) گفته شود: «آهای سیری، از من خواستند ماشین ام را کنار بزنم.» با این پیام این سامانه به طور خودکار شروع به ضبط اعمال پولیس می کند.

در این حالت تلفن همراه صدای موسیقی‌ را که ممکن است در حال پخش باشد قطع می کند، صفحه نمایش تاریک می‌شود و وضعیت «مزاحم نشوید» فعال می‌شود.

سپس یک پیامک خودکار به فردی که نامش قبلا توسط صاحب گوشی به عنوان فرد معتمد ثبت شده فرستاده می‌شود. این پیامک حاوی مشخصات جغرافیایی فرد است و اعلام می کند که او توسط پولیس متوقف شده است. دوربین جلویی گوشی نیز روشن می‌شود و هرآنچه را اتفاق می افتد ضبط می‌کند.

رابرت پترسون؛ طراح این ابراز گفته‌است: «زمانی که شما ضبط کردن را متوقف کردید دستگاه یک نسخه کپی از ویدئو را به کاربری که مشخص کرده‌اید می‌فرستد. سپس موسیقی و نور صفحه نمایش را باز می گرداند و گوشی را هم از وضعیت «مزاحم نشوید» خارج می کند.»

گفتنی‌است که قتل یک مرد سیاه پوست به دست پولیس سفید، هنگام بازداشت در امریکا، اعتراضات گسترده‌ای در برخی کشورهای در پی داشت. معترضان انگیزه این قتل را نژاد پرستی عنوان می‌کنند.

مطالب مرتبط