چینی‌ها واکسین کرونا را در خارج از چین هم آزمایش می‌کنند

تیم تحقیقات پزشکی و واکسین سازی چین اعلام کرد که با پایان مراحل آزمایش واکسین تولیدی کرونا در داخل؛ قصد دارد آزمایش کلینیکی آن را در خارج از چین آغاز کند.blankبراساس بیانیه این تیم تحقیقاتی، واکسین تولیدی برای درمان ویروس کرونا در چین تا کنون دو مرحله آزمایش کلینیکی داشته و کاملا ایمن است.

چین در حال حاضر روی ۵ نوع واکسین برای درمان کرونا کار می‌کند و یکی از آنها به نام سینوواک نیز دو مرحله آزمایش کلینیکی داشته است.

تیم تحقیقات پزشکی و واکسین سازی در بیانیه خود آورده است که واکسین به خوبی روی انسان آزمایش شده و هیچ چالشی برای داوطلبان نداشته و توانسته است واکنش ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت کند.

این تیم خاطر نشان کرده که کار تولید و آزمایش واکسین را از ماه اپریل شروع کرده و آن را روی داوطلبانی بین ۱۸ تا ۵۹ سال در مراحل مختلف آزمایش کرده‌است.

قرار است تیم مذکور با شماری از موسسات و شرکت های واکسین سازی در کشورهای دیگر درباره آزمایش کلینیکی آن در خارج از چین رایزنی هایی انجام دهد جزییات این برنامه هنوز اعلام نشده است.

آزمایش های بالینی واکسین‌ها روی انسان باید سه مرحله را پشت سر بگذارد مرحله اول عمدتا آزمایش در دامنه کوچک انجام می شود و افراد سالم و عمدتاً سنین جوان و میانسال متمرکز می شود.

در مرحله دوم آزمایش های بالینی، دامنه سنی گسترش می یابد و تعداد افراد داوطلب هم بیشتر می شود این داوطلبان پیوسته تحت پیگیری و نظارت پزشکی قرار دارند تا محققان شرایط و زمان به وجود آمدن پادتن بعد از تزریق واکسین و مدت دوام ایمنی در افراد را یادداشت و بررسی کنند.

مطالب مرتبط