داروی «متفورمین» برای کاهش مرگ‌ومیر بیماران کرونا تاثیر گذار است

براساس تحقیقات یک داروی ارزان قیمت دیابت به نام «متفورمین» به مقابله با ویروس کرونا کمک می‌کند و میزان مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد.blankگروهی از پزشکان در ایالت ووهان چین اخیر پژوهشی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد نرخ مرگ‌ومیر بیماران دیابتی که به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند و از قرص متفورمین استفاده می‌کنند، کمتر از بیماران دیابتی است که این دارو را مصرف نمی‌کنند.

از سوی دیگر پژوهشی در دانشگاه مینه سوتا امریکا نیز نشان می‌دهد این دارو در کاهش مرگ بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز تاثیرگذار است.

یافته‌های این تحقیق حاکی از آن است که داروی مذکور  از التهاب ناشی از ویروس کرونا در بدن می کاهد. این امر کلیدی مهم در مقابله با ویروس کرونا است زیرا التهاب یکی از دلایل اصلی مرگ مبتلایان به کووید-۱۹ به شمار می رود.

این درحالی است که محققان اعلام کرده‌اند داروی ارزان قیمت دگزامتازون نیز از میزان مرگ و میر بیماران مبتلا به ویروس کرونا که با ونتیلاتور درمان می شوند، می‌کاهد.

متفورمین نیز مانند دگزامتازون دارویی ارزان قیمت است که به طور گسترده استفاده می شود و همین امر خبر خوشی برای کشورهای در حال توسعه به شمار می آید.

شواهد و تحقیقات نشان می دهد این دارو به کاهش وزن در افراد مبتلا به چاقی مفرط کمک می کند. این در حالی است که افراد دارای اضافه وزن  نیز در معرض خطر ابتلا به کووید۱۹ قرار دارند.

طبق تحقیقات، این قرص که از دهه ۱۹۵۰ میلادی تولید می شود، در درمان سرطان سینه و بیماری های قلبی نیز تاثیرگذار  است.

مطالب مرتبط