اختراع دستکشی که با اتصال به موبایل، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

به گزارش وبسایت انگجت محققان موسسه UCLA موفق به طراحی یک دستکش پیشرفته شده‌اند که قادر به ترجمه زبان اشاره روی موبایل هوشمند به‌صورت متن یا گفتار است.blankاین سیستم به‌صورت آنی فعالیت نموده و قادر به شناسایی ۶۶۰ نشانه در زبان اشاره امریکایی با دقت حدودا ۹۹ درصد است.

دستکش مذکور از سنسورهای کششی در هر انگشت استفاده کرده و این حسگرها به برد مدار متصل می‌شوند. انتقال سیگنال‌ها از دستکش به موبایل هوشمند از طریق بلوتوث انجام می‌شود. در ادامه این سیگنال‌ها توسط اپلیکیشنی که به‌طور ویژه طراحی شده است؛ دریافت شده و با سرعت تقریبی ۶۰ کلمه در دقیقه تفسیر می‌شوند. برای مشاهده ویدیوی مربوط به نحوه کارکرد این دستکش کافیست اینجا کلیک کنید.

نمونه اولیه این دستکش در مقایسه با ایده‌های مشابه نسل‌های قبلی دارای طراحی جمع‌وجورتری بوده و از قطعاتی با هزینه کمتر از ۵۰ دلار استفاده می‌کند. با این‌حال تا آماده‌سازی نهایی این محصول زمان زیادی باقی‌مانده است. کاربردی بودن این سیستم مستلزم یادگیری نمادهای حرکتی بیش‌تر و افزایش سرعت ترجمه آن است. با این وجود تیم طراح دستکش امیدوار است که سیستم آن‌ها نهایتا برای آموزش زبان اشاره به افراد بیش‌تری مورد استفاده قرار گرفته و به کاهش شکاف میان افراد دچار اختلالات شنوایی و کاربران زبان‌های غیر اشاره‌ای کمک کند.

مطالب مرتبط