هند ۴۷ اپلیکیشن چینی را مسدود کرد

هند ماه گذشته ۵۹ اپلیکیشن موبایلی، از جمله اپلیکیشن بسیار محبوب «تیک‌تاک»‌را مسدود و اعلام کرد به «حاکمیت داده‌» نیاز دارد. این کشور حالا نیز ۴۷ اپلیکیشن دیگر را مسدود کرده و در حال بررسی مسدودیت احتمالی ۲۵۷ اپلیکیشن دیگر هم هست.blankبه نقل از خبرگزاری رویترز، ۴۷ اپلیکیشنی که به تازگی از سوی هند مسدود شده‌اند، عمدتاً شبیه‌سازی یا انواع گوناگونی از سرویس‌هایی نظیر تیک‌تاک بودند.

«پونیت آگاروال»، رئیس بخش آی‌تی و شبکه‌های اجتماعی دهلی، ضمن تأیید این اخبار، در توییتر نوشت: «دولت هند ۴۷ اپلیکیشن دیگر چینی را نیز که کپی‌های گوناگون یا شبیه ۵۹ اپلیکیشن مسدود شده در ماه جون بودند،  مسدود کرده است. این اپلیکیشن‌ها شامل «تیک‌تاک لیت»، «هلو لیت»، «شیرایت لیت» «بیگو لایو لیت» و “«وی‌اف‌وای لیت» هستند. بیش از ۲۵۰ اپلیکیشن دیگر از جمله «اب‌جی» نیز تحت نظر هستند.

پیش از مسدودیت این اپلیکیشن‌ها در ۲۹ جون تیک‌تاک دارای مخاطبان بسیار زیادی در هند بود. در ماه آوریل این اپلیکیشن از مرز ۲ میلیارد دانلود در سراسر جهان عبور کرد، در حالی که ۶۱۱ میلیون دانلود آن از هند انجام شده و ۳۰ درصد مخاطبان جهانی تیک‌تاک، هندی‌ها بودند.

کاربران هندی تیک‌تاک جای خالی این اپلیکیشن را به شدت احساس می‌کنند.

ممنوعیت اولیه برنامه‌های چینی پس از شعله‌ور شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی بین هند و چین، به دنبال درگیری در منطقه مورد مناقشه لداخ در شمال هند، به اجرا درآمد.

مطالب مرتبط