مفقودشدن عکس‌های تاریخی دوران قاجار تایید شد

رییس مجموعه کاخ گلستان تهران تایید کرده‌است که حدود پنج ماه پیش در جریان گم‌شدن عکس‌های تاریخی دوران قاجار قرار گرفته؛ اما وی گفته‌ که نظر قطعی درباره سرنوشت این عکس‌های تاریخی بعد از پایان «انبارگردانی رسمی» اعلام می‌شود. دیروز خبرگزاری ایسنا خبر مفقودشدن یکی از آلبوم‌های ارزشمند کاخ گلستان متعلق به دوره قاجار را نشر کرده بود.blankآفرین امامی؛ رییس مجموعه تاریخی کاخ گلستان امروز (سه شنبه) در مصاحبه‌ای گفته‌ که اواخر ماه حوت سال ۹۸ امانت‌دار آلبوم‌خانه کاخ گلستان در آخرین انبارگردانی خود متوجه شد که یک آلبوم ناصری حاوی ۱۰۰ قطعه عکس کوچک در قفسه نیست و این موضوع را به او اطلاع داده‌است.

خانم امامی می‌گوید «بلافاصله برای پیشگیری از موضوعات سوء بعدی، اقدامات حقوقی انجام شده و با واحدهای ذی‌صلاح وزارت میراث فرهنگی، پولیس اینترپل و قوه قضائیه نیز در این زمینه مکاتباتی انجام شده است».

او به جزئیات آثار گم‌شده اشاره نکرد اما گفت که «حتی مشخصات و تصاویر نیز برای پلیس بین‌الملل ارسال شده است.»

اخبار غیررسمی از ایران حاکی است که آلبوم‌های سرقتی یا گم‌شده بیشتر از یک آلبوم بوده است و یکی از این آنها آلبوم شخصی ناصرالدین‌شاه قاجار بوده که بخشی از عکس‌های آن تا به حال به نمایش در نیامده‌اند.

خبر مفقود شدن یکی از آلبوم‌های ارزشمند کاخ گلستان متعلق به دوره ناصری دیروز، دوشنبه در خبرگزاری ایسنا منتشر شد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

عکس‌ها، آلبوم‌ها و نگاتیو‌های نگهداری شده در این مرکز بیش از ۱۷۰ سال قدمت دارد و شامل عکس‌هایی از سفرها، مراسم، تصاویر شخصی از جمله زنان به ویژه همسران پادشاهان قاجار از جمله ناصرالدین شاه است.

مطالب مرتبط