تطبیق واکسین امریکایی کرونا دو ماه دیگر شروع می‌شود

مرکز کنترل و پیشگیری‌ از بیماری‌ها در امریکا از مقام‌های صحی ایالتی این کشور خواسته تا برای توزیع محدود واکسین کرونا ظرف کمتر از دو ماه آماده باشند.blankبه نقل از بی بی سی، روزنامه نیویورک‌تایمز متن کامل نامه‌های این مرکز را منتشر کرده است که مطابق آن کادر درمانی و دیگر کارکنان ضروری برای دریافت واکسین در اولویت هستند.

رابرت ردفیلد؛ مدیر مرکز کنترل و پیشگیری‌ از بیماری‌ها در امریکا از مقام‌های ایالتی خواسته تا آماد‌گی لازم برای توزیع واکسین را داشته باشند.

تاریخ نامه این مقام دولتی به یک هفته پیش و ۲۷ اوت برمی‌گردد. در همان روز دونالد ترامپ در گردهمایی انتخاباتی حزب جمهوری‌خواهد وعده داد امریکا تا پیش از پایان سال میلادی جاری «یا شاید حتی زودتر» به واکسین دست یابد.

با توجه به زمانبندی احتمالی آغاز توزیع واکسین، که می‌تواند دو روز قبل از انتخابات امریکا باشد، نگرانی‌هایی درباره احتمال فشار سیاسی برای تسریع نهایی شدن واکسین مطرح شده است.

پیش از این نگرانی‌های مشابهی نیز درباره واکسن ادعایی ساخت روسیه مطرح شده است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید هنوز اطلاعات کاملی درباره آزمایش‌های واکسین روسیه ندارد و نمی‌تواند آن را تایید کند.

امریکا هم به دستور دونالد ترامپ؛ رییس جمهور، از سازمان بهداشت جهانی خارج شده و به تازگی اعلام شد این کشور در برنامه جهانی برای واکسیناسیون کرونا مشارکت نمی‌کند.

مطالب مرتبط