از هر ۱۰ کودک افغان، ۸ کودک در جریان قرنطینه از آموزش محروم شدند

براساس گزارش نهاد بین‌المللی حمایت از کودکان در جریان محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در افغانستان از هر ۱۰ کودک، هشت کودک «هیچ نیاموخته و یا خیلی کم آموخته اند.blankاین گزارشی از طریق بررسی ۳۵۱ کودک و سرپرستان آنها و همچنین پاسخ‌گویی ۱۲۹ تن دیگر از طریق شبکه‌های اجتماعی تهیه شده‌است.

نهاد بین‌المللی حمایت از کودکان گفته که یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد که دوسوم (۶۴ درصد) کودکان شامل این بررسی هیچ رابطه‌ای در زمان قرنطینه با آموزگاران نداشته‌اند.

طبق این گزارش، ۴.۶ درصد کودکان که حتی یک کودک از ۲۰ کودک نمی‌شود، روزی یک‌بار با آموزگار در تماس بوده‌اند.

همچنین هشت کودک از هر ۱۰ کودک به این باور بوده‌اند که در زمان بسته‌‌بودن مکاتب یا «هیچ نیاموخته و یا خیلی اندک آموخته» اند.

بر بنیاد این گزارش، سه کودک از هر ۱۰ کودک که حدود ۳۰ درصد را تشکیل می‌دهند، در جریان قرنطین با خشونت روبه‌رو شده‌اند.

نهاد بین‌المللی حمایت از کودکان گفته‌است که در مناطق دوردست از هر سه خانواده، یک خانواده با مشکل دست‌رسی به مواد درسی روبه‌رو بوده‌است، اما در شهرها این شمار به یک خانواده از هر پنج خانواده می‌رسیده‌است.

در این گزارش گفته شده که کودکان افغان و خانواده‌های‌شان پیش از این هم از چندین دهه جنگ متاثر شده‌اند، بیماری همه‌گیر‌ کووید-۱۹ وضعیت را برای آن‌ها بدتر و خطرناک‌تر کرده است.

حدود دوسوم اعضای خانواده‌ها به نهاد بین‌المللی حمایت از کودکان گفته‌اند که به مشکل توانسته‌اند در جریان شیوع ویروس کرونا غذای «متنوع و مقوی» تهیه کنند.

این گزارش نشان می‌دهد که هنگام بسته‌‌بودن مکاتب، خشونت در خانه دوبرابر افزایش یافته‌است.

مطالب مرتبط